דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצפות לריפוי מהזוהר

לצפות לריפוי מהזוהר

laitman_2009-07-18_0906_w-70.jpg

אני קורא את הטקסט של ספר הזוהר, אך הטקסט מסתיר ממני את מטרת הקריאה. אני חייב כל הזמן לבדוק את עצמי: מה בדיוק אני מצפה מהקריאה? – קודם כל אני רוצה שהתוצאה מקריאת ספר הזוהר תהיה גילוי מחלת האגואיזם שבתוכי, ואחר כך הריפוי שלה, רכישת תכונת ההשפעה במקום המחלה הזו, איחוד עם האחרים שגם משתוקקים לאותה המטרה. זה נקרא כוונה לפני הלימוד. ואין זה חשוב מה בדיוק אנחנו קוראים יחד בספר הזוהר.

לאחר הכנת הכוונה, בשביל מה אני קורא את ספר הזוהר, אני יכול לגשת לקריאתו. ואם אני מצליח להחזיק בבטחה בכוונה הזאת, אני יכול להרשות לעצמי גם כן לשמוע את הטקסט, את משמעותו. זה דומה לחולה שנמצא במצב קריטי ומחפש בספר הרפואה רק את הריפוי, ויותר לא מעניין אותו דבר! לא סגנון הכתיבה, לא הפרטים הקטנים של הסיפור, הוא מחפש רק אחר התרופה (סם החיים – האור!).

לכן, קודם כל חייבת להיות כוונה, ורק לאחריה כבר ניתן לשמוע על מה בדיוק מספר ספר הזוהר. אך אין שום דבר חשוב יותר מאשר קבלת "הטיפול הרפואי", כי הרי בכל מקרה אינני מבין דבר בתוכן עצמו, עד שלא אכנס בעצמי לתוך המצב הזה. אך למה בכל זאת מחברי הזוהר כתבו לנו את כל הסיפורים האלה? – כדי שנשקיע מאמצים להחזיק בכוונה. ורק אחר כך, עד כמה שהדבר אפשרי, נרשה לעצמנו לתפוס את התוכן (העלילה), ולרצות לגלותו בכוונה, בכך שנבין שאיננו נמצאים במצבים האלה, איננו מבינים את הטקסט, אך רוצים לגלותו בהשתוקקות להיות במצב המתואר, ואז נבין את הטקסט ונתחבר עימו.

אני רוצה על ידי היחס הנכון לספר הזוהר, קודם כל להשׂיג תכונה רוחנית, ורק אחר כך כבר להבין ולתפוס את הטקסט, בהיותי בטוח שאבין אותו בצורה נכונה. זה נקרא "הרצון החזק להבין מה שלומדים", כפי שנאמר בהקדמה לתלמוד עשר הספירות בסעיף קנ"ה. הטקסט של הזוהר מהווה עבורי מקום לעבודה, לבירורים פנימיים, היכן אני נמצא: 1. כוונה – ביחס למטרה, 2. הרגשה – ביחס לטקסט. חיוני ביותר להרגיש את עומק השכבות של ההשׂגה, זה נקרא "עסק בתורה ומצוות", "לימוד התורה".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
דרך הזוהר – אל הקשר עם הבורא
התרופה החזקה ביותר
לגלות את הזוהר בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest