דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / דרך הזוהר אל עומקי נשמתך

דרך הזוהר אל עומקי נשמתך

laitman_2009-11-29_9923_70.jpg

ספר הזוהר מדבר רק על אדם אחד, שבתוכו נמצא כל העולם – כל אחד מאיתנו. בנושא של "תפיסת המציאות" אנחנו לומדים, שכל מה שנדמה לנו שקיים מבחוץ, נמצא בתוכנו. בתוך האדם נמצא כל העולם הגדול הזה, כולל הטבע הדומם, צומח, חי ובני אדם הסובבים אותו. כל אלו הם תכונות וכוחות של נשמתו, אשר נדמים לו שקיימים מבחוץ, ולמעשה נמצאים בפנים. וכל תמונת העולם, שאותה הוא רואה מחוץ לו, במידת התפתחותו הרוחנית תיראה לו יותר ויותר כאשליה. ולכן העולם שלנו נקרא העולם המדומה, המבויים, וכל המציאות שלנו – נקראת חלום.

נניח שאנחנו קוראים עכשיו סיפור על יוסף, שנמצא במצרים ביחד עם פרעה, וכיצד מגיעים אחיו ויוסף מקבל אותם. חשוב מאוד להבין שמדובר על הכוחות של הנשמה שלנו, הקיימים בתוך כל אדם בעולם, ואין זה תלוי במין, גיל או לאום. בכל אחד מאיתנו יש את אותם הכוחות. כי הרי הבורא ברא רצון ליהנות ענק.

כל הרצון הזה מורכב מעשר ספירות, שכל אחת מהן כוללת בתוכה עשר ספירות פרטיות – וכך הלאה עד אין סוף. הרצון הזה נשבר, מתפזר לרסיסים מתחלק לכמות גדולה של חלקים, המרוחקים זה מזה, נשמות נפרדות, וכל אחד מאיתנו נושא בתוכו נשמה פרטית. לכן כל אדם כולל בתוכו את כולם, כי הרי בתוכו יש עשר ספירות שכל חלקיהן מחוברים עם עשר הספירות של הנשמה הכללית ועם עשר הספירות של נשמתו של כל אדם פרטי.

יוצא, שכל מה שמתואר בספרים קבליים מדבר על כל אחד מאיתנו – על הנשמה של כל אדם. לכן, כשאנחנו קוראים בספר הזוהר על המתרחש כאילו מחוץ לנו – על מאורעות היסטוריים, על תיאורי טבע, בני אדם וחיות, אני צריך להשתדל לפרש את השפה הזו ברמה הפנימית. כי הרי כל הסיפורים האלו מספרים על המתרחש בתוכי – על הכוחות של הנשמה שלי, על הרצונות והתכונות שלי, המנוגדים או הקשורים ביניהם ביחסים וחישובים.

אני צריך להיכנס וללמוד את המערכת הפנימית הזו של הנשמה שלי, ובלימוד אני משיג אותה, אני מתחיל לראות בתוכה את תכונות הבורא ואת הכוחות שלו שבהם הוא משפיע עליי. אני רואה אותו בתוכי, מפעיל את כל הכוחות שלי.

כשאנחנו קוראים בספר הזוהר אנחנו צריכים להתרכז בתוכנו, ולהשתדל לראות מאחורי כל מילה את הכוחות של הנשמה שלנו.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 04.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
הנוסחא הסודית של הנס
ספר הרפתקאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest