דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / לנבא את הגורל או לשנותו?

לנבא את הגורל או לשנותו?

מיכאל לייטמן

שאלה: למה בחכמת הקבלה מדובר על המזלות, האם היא קשורה לאסטרולוגיה?

תשובה: ומהיכן האסטרולוגיה לקחה את המושגים האלו אם לא מחכמת הקבלה? עוד אברהם השתמש במונחים האלו.

כל המערכת שלנו בכל הדרגות: דומם, צומח, חי ומדבר מקבילה למערכת של העולמות העליונים, מהיכן שיורדים הכוחות ומוטבעים בעולם שלנו בכל הדרגות. לכן בכל מערכות הכוכבים שבשמיים אנחנו רואים את אותם היחסים, הבנויים לפי אותם החוקים, בהתאם ליחס בין ענף לשורש.

הבעיה היא רק בגישה! כי הרי כתוב על אברהם שהוא היה יוצא בלילה להביט על הכוכבים ושואל את עצמו, האם אני נמצא תחת שליטתם או שיש כוח עליון, שנמצא מעליהם? אם אני נמצא תחת שליטתם, אני חייב להשתחוות לכוכבים. ואם יש כוח עליון מעליהם, אז הכוכבים האלה, הם לא יותר מאשר סימנים. למרות שהם סימנים נכונים למה מתרחש במערכת העליונה שמעליהם, עבור אלו שיודעים לקרוא בהם. כי הרי כל המאורעות מתרחשים במקביל בכל המערכות (העולמות), מלמעלה למטה. צריך רק לדעת כיצד לקרוא זאת.

אבל האם כל המומחים האלה באסטרולוגיה אכן מבינים? אם הם היו כמו המן, שעליו כתוב שהוא היה אסטרולוג גדול, אז היה מעניין אותנו לשמוע מה יספר לנו אסטרולוג כזה! כי הוא היה בהשגת הבורא!

האדם שמעוניין להשיג את האמת, שואף מעל לכוכבים והמזלות.

לכן אנחנו מסתכלים על הסימנים השמימיים רק כעל סמלים, על הדגמת הכוחות היותר עליונים, בכדי להשיג את הכוח שמנהל את הסמלים האלו, להתחבר איתו, ולעלות לדרגתו. הסימנים שבשמיים בנויים בדיוק כמו הסימנים של זעיר אנפין ב"שמיים", שמהווה את הבינה. וכל הכוכבים שבשמיים זה הקשר בין בינה וזעיר אנפין, וכאשר הם משיגים את ספירת היסוד, אז משם הם משפיעים עלינו. מי שיודע לקרוא את "ספר השמיים" הזה, הוא יבין את הסמלים האלו.

אבל למה עלינו להבין את הסמלים האלו? – המיקוד ותשומת הלב שלנו צריכים להיות מעל לכוכבים והמזלות – להסתכל על הכוח שמנהל אותם. ולכן חל איסור לעסוק באסטרולוגיה, מאחר וזה מפריע להשיג את מטרת הבריאה. כי העיסוק בזה לא מביא למטרה, אלה מסיט ממנה.

אם האדם עולה להשגת המערכת העליונה, אז הוא מבין את כל הסימנים וכיצד הם משתקפים למטה. אבל אין זה מעניין אותו, כי הרי כל עבודתו נעשית עם הכוחות העליונים, אשר משפיעים על הנשמה בצורה ישירה. הסימנים המכאניים שבעולם שלנו לא מעניינים אותו, כי הם סתם מדגימים ברמה הנמוכה ביותר את מה שכבר קרה למעלה. ואפילו, מה שאמור להתרחש בעתיד, כבר ירד והתגשם, רק אנחנו עדיין לא מרגישים זאת על עצמנו.

אין שום תועלת לגלות את העתיד, כי הרי בזה אנחנו לא יכולים לשנות את גורלנו. אם אתה רוצה לשנות את גורלך – תעלה לדרגת הגורל, לדרגת המזל – דרגת האור.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
כיצד לנהל את הגורל
על אסטרולוגיה וגילוי עתידות
קבלה, אסטרולוגיה ומערכת גלובלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest