דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך האור במקום דרך הייסורים

דרך האור במקום דרך הייסורים

laitman_2010-03-08_6108_us-70.jpg

שאלה: אם בעולם הכול תלוי בבני אדם אשר עוסקים בהתפתחות הרוחנית, האם זה אומר שאנחנו אחראים לכל הייסורים המתרחשים בעולם?

תשובתי: איננו מזמינים ייסורים בעולם, אלא להיפך, בכך שאנחנו מושכים אור, אנחנו מעבירים את הייסורים מדרגה גשמית לדרגת ייסורים רוחניים. יוצא, שבמקום ייסורים ממלחמות, מחלות ושאר הבעיות, אנחנו סובלים מזה שאין לנו רוחניות. זה מה שנותנת חכמת הקבלה לבן אדם. היא מביאה לו "ייסורים", אך אפילו לא ניתן לקרוא להם כך, אלה הם ייסורי אהבה.

זה כאילו הייתי מוזמן לסעודה שתתקיים בעוד מספר שעות, וכעת בכוונה אינני אוכל דבר כדי לשמור על התיאבון. זה נקרא ייסורי אהבה, כשאני מבין שכדאי לי להכין כלים רוחניים. כבר כעת, בכלים אשר ריקים בינתיים, אני מרגיש הארה מהפגישה העתידה עם האנשים אשר אותם אני אוהב, ומהכיבוד. לכך עלינו להביא את האנושות, להראות שקיימת החלטה, כדי להתפתח לא בעזרת מכות הטבע.

אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה של בעיות אקולוגיות, והם יכולות להזמין ייסורים ומוות של אלפי בני אדם. אנחנו רואים שאסונות טבע מתרחשים בכל רחבי העולם: בסין, באירופה, ברוסיה, באמריקה. השיטה היחידה להינצל מהם היא לעבור להכנת הכלים הרוחניים לא בצורה הגשמית, לא לחכות עד שיעברו עשרות שנים בייסורים, עד שאנחנו סוף כל סוף נבין שישנה סיבה ומטרה ושתי דרכים אל המטרה: דרך האור ודרך ייסורים.

מדוע לנו לסבול לחינם? – בואו כבר עכשיו נמשוך את האור שיראה לנו את ההבדל בין מצבו ומצבנו, כדי שאנחנו נסבול מכך שרוצים מצב טוב יותר, ולא מזה שרע לנו עכשיו. זה מה שחכמת הקבלה מציעה לאדם: דרך התורה במקום דרך הייסורים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 01.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
עדיף להתקדם בעצמך מאשר על ידי מכות
דרך מהירה יחד עם האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest