דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרושים בדחיפות עוזרים של אברהם

דרושים בדחיפות עוזרים של אברהם

שאלה: האם בעבר ישראל כן העביר שפע ואור לעולמות?

תשובתי: ישראל אף פעם לא העביר את השפע לעולמות, מפני שזה לא היה התפקיד שלו. אנחנו נמצאים בתהליך ההתפתחות שהתחיל מאדם הראשון, שזה שימש רק כהכנה.

אחר כך אברהם התחיל לארגן את כוח החלוץ הזה מכל האנושות. הוא יצא בכָּרוז והחל ללמד את הבבלים, כתב ספרים, כפי שכותב הרמב"ם.

הוא לא סתם לקח אותם מבבל לטיול בארץ כנען, אלא הוא ערך עבודה רוחנית גדולה יחד עם תהליך הסברה. נראה לי, שהוא לא עבד לבדו, אלא היו לידו הרבה עוזרים שעבדו יחד איתו, אף על פי שלא כתוב על זה באף מקום. אבל אברהם, זה סמל של דור שלם, בית אברהם. הוא עשה עבודה גדולה מאוד בבבל. לא היה בבלי שלא ידע על זה.

כותב הרמב"ם: "בן ארבעים שנה הכיר אברהם את בוראו. והתחיל לעמוד ולקרוא בקול גדול, לכל העם ולהודיעם, שיש אלוקה אחד לכל העולם, ולו ראוי לעבוד. והיה מהלך וקורא ומקבץ העם מעיר לעיר וממלכה לממלכה עד שנתקבצו אליו אלפים ורבבות. והם אנשי בית אברהם. ושתל בליבם העיקר הגדול הזה, וחיבר בו ספרים, והיה הדבר הולך ומתגבר בבני יעקב ובנלווים אליהם ונעשית בעולם אומה, שהיא יודעת את ה'".

זאת אומרת, זה היה תהליך שלם וארוך. לאברהם נדרש זמן כדי לעבוד בכל בבל ולארגן את הקבוצה שלו ולאסוף סביבו אלפי תלמידים. זה אומר, שאותם האנשים, אותן הנשמות שהיו קשורות לאותה דרגה שאברהם פעל בה, קיבלו את הידיעה שלו וגם כן החלו לפעול.

בבל תיקנה את עצמה. אחד נדבק לאברהם והלך אחריו, ואחר כך, בהתאם לרצון שלו, החליט להתרחק מאברהם. כמו היום, כל אחד מממש את הרצון שלו ובוחר בדרך משלו.

בהתאם לרצונות שלהם, אחר כך הם התפזרו לכל הכיוונים, התאספו לכל מיני קבוצות, שבטים. וכך העולם קיים עד היום. אבל קבוצת אברהם הייתה חייבת לממש את עצמה, ולכן הם בנו את בית המקדש הראשון, את המדרגה הרוחנית הראשונה בתיקון שלהם.

לאחר מכן הם מיד החלו ליפול, מפני שבעולם הרוחני ברגע שאתה משיג איזו מדרגה ומממש אותה, אז מיד מתחיל מצב חדש. לכן הם החלו לרדת: יצאו לגלות בבל ושוב חזרו לארץ ישראל, כדי לייצב את הכלי בדרגת חסדים, שזה בית המקדש השני.

בית המקדש הזה גם כן נחרב. רבי עקיבא ידע מה עתיד לקרות. הוא צחק על חורבן בית המקדש השני, מפני ששמח שהתקרב הזמן של גמר התיקון.

מצד אחד, הוא קרא וצעק שיש לקיים את הכלל "ואהבת לרעך כמוך". והם היו חייבים להחזיק באהבה ובאיחוד הזה. כלומר, הוא בכה על התלמידים שלו שהשקיע בהם כל כך הרבה, אבל הם נפלו לשנאת חינם. אבל מצד שני, הוא ידע שכך זה צריך לקרות, ושמח בזה שהגיע הזמן של השלב הבא, השלב של התיקון.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אלה שהלכו אחרי אברהם
"חייזרים" מבבל העתיקה
בית אברהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest