דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תיקון של הדרגה האחרונה

תיקון של הדרגה האחרונה

"וידבר יהוה אל משה ואל אהרן לאמר: אדם כי יהיה בעור בשרו שאת או ספחת או בהרת והיה בעור בשרו לנגע צרעת והובא אל אהרן הכהן או אל אחד מבניו הכהנים. וראה הכהן את הנגע בעור הבשר ושער בנגע הפך לבן ומראה הנגע עמק מעור בשרו נגע צרעת הוא וראהו הכהן וטמא אתו." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "תזריע", פרק י"ג, פסוקים א' – ג').

כוהן, זה רופא, הוא מהווה דרגה של האור העליון, "אור חכמה". האדם צריך להביא את עצמו לדרגת "כוהן", לעלות לדרגה של "אור חכמה", ואז הוא יראה האם ברצון האגואיסטי שלו ישנם כאלה פגמים, ליתר דיוק, אֵדֵי ריקבון מרעילים (מיאזמים) שנמצאים בדרגת צרעת.

כל המיאזמים של האגו שניתנים לריפוי, מודגשים ומוצגים על ידי האור העליון, ודווקא הודות לתיקון שלהם האדם עולה ומבריא. לכן רק בדרגת "כוהן" אפשר לקבוע בעזרת האור העליון האם הנשמה שלו בריאה.

עור, זו הדרגה הכי חיצונית והכי כבדה של האגו. ידוע, שמחלות עור כמעט אף פעם אינן ניתנות לריפוי, מאחר ודרך העור נעשית דחייה של כל הרעלים של הגוף. הגוף בשל כוחו הכולל של שימור עצמי ושמירה על הומיאוסטזיס פנימי מנסה להוציא החוצה מתוכו את כל הרעלים, להפריש דרך העור את כל הלכלוך.

הגוף של האדם מורכב ממוחא, עצמות, גידים, בשר ועור. עור, זהו איבר בגוף שקיים באופן נפרד ושאותו לא ניתן לתקן, מפני שדרכו יוצאים כל הרעלים והפסולת מכל שאר המצבים היותר פנימיים.

ואילו אנחנו מייחסים הכול לעצבים. נניח, שבאיזה מקום הופיעה אצלי אדמומיות, ואומרים לי: "זה מפני שאתה עצבני". איזה יחס יש בין זה לזה? – העור סובל.

שאלה: מה זה, "שאת או ספחת או בהרת והיה בעור בשרו לנגע"?

תשובתי: זו התגלות של האגו או בכיוון גדילתו או להיפך, פיחות, כאשר הוא לא מנצל את עצמו במלואו בכיוון הנכון. במילים אחרות, או שזה עשיית יתר או חוסר בעשייה ברצונות שלנו, כלומר חוסר "מסך" ליותר או לפחות.

זוהי מערכת מורכבת מאוד. שׂערות, (מהמילה "סוער"), מסמלות תרעומת וכעס של האדם על הרצונות האגואיסטיים שלו לגלות את הבורא.

נאמר, "ושער בנגע הפך לבן ומראה הנגע עמק מעור בשרו נגע צרעת הוא". כלומר הרצונות האגואיסטיים הם עד כדי כך גדולים, שאיבדו את כל הגוונים: למה בדיוק הם צריכים להשתוקק, מה לתקן. הם ירדו לדרגה כאשר הם רוצים הכול רק למען עצמם.

בעולם שלנו העור, זו מעטפת הגנתית של הגוף. "…ומראה הנגע עמק מעור בשרו", זה מסמל, שבדרגה הזאת העור כבר לא יכול לשמש כמגן, כשריון חיצוני.

מנקודת מבט קבלית, עור, זו העביות האחרונה ביותר (עומק הרצון). אבל אם נתקן אותה, אז נוכל לתקן את כל יתר הסימפטומים.

ישנם רופאים של הרפואה האלטרנטיבית, שבראש ובראשונה בוחנים את העור של האדם. הם מרגישים כיצד הוא נושם, איזה ריח נובע ממנו וכולי. זהו אבחון רציני מאוד.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רופא עליון
כוח האיזון הוא ערובה לבריאות
הכי עיקשים ותכליתיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest