דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרגת חופש הבחירה היחידה שלך

דרגת חופש הבחירה היחידה שלך

שאלה: כשחוקרים במתמטיקה מערכת עם מספר רב של נעלמים, מייצבים את כל הגורמים ומשאירים גורם משתנה אחד בלבד. בעבודה הפנימית לעתים קרובות גם נוצרת ההרגשה שיש לך מספר רב של כיוונים ביחס למציאות, לקבוצה, לבורא, יותר מדי "דרגות חופש" – וזה מאד מבלבל. האם אפשר להשתמש באותו העיקרון כמו במתמטיקה, ובינתיים לשים לב ליחס לקבוצה בלבד?

תשובתי: בעבודה הרוחנית הכול הרבה יותר פשוט. את כל אין ספור הגורמים המשתנים צריך לקשור למקור אחד ולהתכלל בו. כל אלפי הגורמים ישתנו, ואתה תישאר כלול בתוך הבורא, בתוך הסיבה היחידה לכל השינויים האין סופיים הללו. האם עכשיו תנסה "להקפיא" את המציאות, לקשור את הכול ולהפוך לחסר תנועה? האם זו משמעות העבודה הרוחנית ומטרתה, לחטט ולברר ברמה הזו מה קורה בעולם הגשמי? לשם מה צריכים את זה?

הדבר היחיד שעליך לדעת הוא: מכל השינויים האין סופיים עליך לקבוע קשר עם העליון עם הבורא ולהחזיק בו, ומסביבך הכול ישתנה הרבה יותר. כל העולם גועש ועליך להחזיק בבורא יותר ויותר חזק כדי שכל השינויים הללו רק יעזרו לך לחזק את הקשר הזה! אתה לא צריך יותר מזה כלום! אינך רוצה לדעת על כל השינויים הללו. ברגע שאתה נדבק לבורא אתה תרכוש את כל הרגש והשכל, תבין את מטרת כל השינויים המתרחשים. אז מדוע עליך לחטט בהם מראש?

לכן המדעים בעולם שלנו נכנסים למשבר, כיוון שהם מתקדמים בכיוון הלא נכון. על מה אנחנו מבזבזים את כוחותינו? – על חיפוש אחר חלקיקים כלשהם מתוך רבבות האלפים שאין להם סוף. כמה שאנחנו מתקדמים יותר, אנחנו מתבלבלים יותר. עכשיו יגלו חלקיק יסוד חדש שהיה חסר, ויגלו שאפשר לחלק אותו לעוד אלפי חלקיקים, וכך עד אין סוף. זוהי סקרנות בלבד, למרות שבסופו של דבר מאחורי כל חיפוש מסתתר חיפוש אחר העליון, הבורא.

אך אם נרצה להתקדם בדרך הנכונה, עלינו לחפש אחר הסיבה למתרחש. זאת אומרת שעלינו לפרוץ למדרגה חדשה. לכן, אף פעם אינך מתרכז במה שקורה בעולם הזה. עליך לעשות רק מה שיחבר אותך לבורא, דרך הקבוצה, פעולות גשמיות כלשהן, אך בכיוון הזה בלבד. במישור העולם הזה לעולם לא נגלה משהו עליון. אילו כלים לחקור יש לנו כאן חוץ מהשכל הגשמי והבהמי שלנו? – אנחנו חוקרים מגובה של דרגת החי את דרגות הדומם והצומח.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 05.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חיים בתוך תמונה הולוגרפית
כל המדעים חוקרים את הבורא

One comment

  1. אופיר נהרי

    יפה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest