דף הבית / משבר עולמי / דעות על טבע המשבר והעתיד שלנו

דעות על טבע המשבר והעתיד שלנו

דעתו של ד"ר א. צ'יחארב מהפקולטה לפילולוגיה באוניברסיטת מוסקבה: משבר הנוכחי הוא משבר בניהול החברה. הצורך האמיתי ביצירת מערכות הניהול הגלובלי כמערכות אינטגרליות ורב-מימדיות נמצא בניגוד לניסיון בניית הקואליציות בעבר. הגיע זמן להתאחדויות אינטגרליות רחבות, על-מדיניות. הבעיה העיקרית היא חיפוש המודל האופטימלי של מערכת אחידה גלובלית לניהול הקהילה העולמית והתשתיות הארגוניות והניהוליות".

דעתה של ד"ר א. קודריאשצ'ובה מהמכון הממלכתי ליחסים בינלאומיים במוסקבה: "המשבר הפיננסי הנוכחי מהווה חלק ממשברים רבים שצומחים האחד מתוך השני: המשבר המיקרו-פוליטי, הכלכלי, האקולוגי, הדמוגרפי, הביטחוני, משבר האנרגיה וכן הלאה. יהיה ניתן לשלוט במשבר אך ורק בתנאי שהמערכת המאקרו-פוליטית תגיע לאיזון חדש שתואם לפעילות הכלכלית הבינלאומית ולשינויים החברתיים.

התפתחות הגלובליזציה מפחיתה בצורה אובייקטיבית את משמעותם של השטחים. הצורות הרשתיות החדשות של ההתארגנות הפוליטית, הכלכלית והחברתית מתחרות בהשתייכות הלאומית והמדינית. המשבר מזרז את היחלשותה של העצמאות המדינית".

דעתו של ד"ר י. פלייס, ראש מחלקת מדעי החברה והמדינה של האקדמיה לכלכלה: "לאור התפתחות הגלובליזציה, העצמאות המדינית נעשית יותר ויותר מוגבלת. כדי לשרוד ולהתפתח בתנאים של קשר הדדי טוטאלי, המדינות חייבות להתאים את פעולותיהן לפעולות של המדינות האחרות, לא רק הקרובות, אלא גם הרחוקות. המשבר הגלובלי הנוכחי הוכיח זאת מעל לכל ספק. בתנאים כאלה, האינטרס הלאומי יתאים את עצמו יותר ויותר לאינטרס של הקהילה הבינלאומית".

דעתו של ו. לפקין, המדען הראשי של המכון לכלכלה עולמית ויחסים בינלאומיים באקדמיה הרוסית למדעים: "העיקר הוא השינוי האבולוציוני שמוביל את המערכת הגלובלית למצב החדש. המערכת העולמית משתנה באופן סדיר ואינטנסיבי. רק תהליך התפתחות האבולוציה, דרך המשברים, למערכת המחודשת, נשאר יציב מבחינה מערכתית. הקוטביות הגלובלית הופכת לאתגר העיקרי, וגם להגבלה העיקרית של ההתפתחות העולמית. וחוסר האלטרנטיבה למנהיגות האמריקאית הופך את השינוי העתידי לדרמטי עוד יותר. כל משבר מסמל שהפרדיגמה הקודמת כבר לא עובדת ולא מסוגלת לחזות את ההתפתחות העתידית. המשבר הוא שלב הכרחי בהתפתחות שאחראי על יישום השינויים המבניים והתיקונים הפונקציונליים במערכת האינטגרלית. אם לדבר על המיקרו-מערכת הגלובלית, התפקיד של המשבר הנוכחי הוא שינוי דרסטי של פרדיגמת המנהיגות הגלובלית".

התייחסותי: כל האנשים האלה מצביעים על הייחודיות של המשבר הנוכחי כנקודת מפנה בהתפתחות האנושות לקראת המצב החדש. הגבולות נעלמים, הממשלות מוחלפות בממשלה מאוחדת שלכל החברים בה יש את הידע על המערכת העתידית של העולם.

ידיעות קודמות בנושא:
הבעיות של הסדר העולמי החדש
סיכויי התפתחות של חברה גלובאלית
גלובליזציה – קצת יותר ממה שחשבתם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest