דף הבית / משבר עולמי / דמויות של ערוץ הפרסומות

דמויות של ערוץ הפרסומות

דעתו של א. גוסטב (A. GOSTEV), דוקטור לפסיכולוגיה, המכון לפסיכולוגיה של האקדמיה הרוסית למדעים: השימוש בדמויות בפרסום יוצר ביקוש אצל האנשים. העיצוב של צורך בחפץ כלשהו זהה לתענוג שהוא נותן, והרוחניות של האדם מושמדת על ידי עולם החפצים.

הפרסום הפך למוליך האינטרסים של המונופולים. האדם מתחיל להאמין שללא מוצרים ושירותים מסוימים, תדמיתו בעיני האחרים יורדת. בצורה שאינה נראית לעין, הפרסום מעצב את תפיסת עולמו של האדם, את עקרונותיו ואת ערכיו. על פי הפרסום ניתן לשפוט את המוסריות של החברה.

הפרסום מאפשר לאנשי העסקים להטיל על הצרכן מוצרים, מבלי להשקיע בשיפור האיכות שלהם בצורה כזאת שהצרכן לא מודע לדבר. הגישה הצרכנית לחיים שמושתלת באוכלוסייה, הופכת את הצריכה לשאיפה הבסיסית של האדם.

לצורך יעילות הפרסום, לא חשוב האם הוא מעורר תגובה חיובית או שלילית, המידע צריך לשקוע בתת המודע. כך נוצרה "הפרסומת המעצבנת", שהשפעתה על תת המודע גדולה יותר ככל שהיא מעצבנת יותר את האנשים. האותות החלשים וקצרי התווך שוקעים בתת המודע. לכן, החזרה הפשוטה על הדמויות יוצרת רושם של איכות גבוהה של המוצר.

הפרסום יוצר דימוי של אנושות מאושרת, חופשייה, עסוקה בבניית העולם החדש. לכן, אפילו צפייה פסיבית בפרסומת מסוגלת להרוס את השכל הישר והחשיבה של האנשים ולעורר התנהגות תוקפנית ולא מוסרית. פרסום תמיד מטמיע ערכים חדשים.

המיתוג המודרני משחק תפקיד מיוחד בווירטואליזציה של עולם הפרסום. בשוק המסחר זוכה לא מי שמייצר מוצרים, אלא מי שמייצר דמויות מלאות חיים, רעיונות משכנעים וערכים חזקים. הגלובליזציה של השוק מכוונת לביטול המאפיינים הלאומיים והתרבותיים בעולם.

הרעיון שמוצע בפרסומת אמור להציג את סגנון החיים החדש, את המודלים התרבותיים ואת העמדה החדשה בחיים.

בעבודה עם בני נוער מדובר בדרבון תהליכים הרסניים של האחדה של העולם וביטול המגוון הלאומי והתרבותי על פני כדור הארץ – מיוצרת דמות של מתבגר גלובלי שגר לא במקום גיאוגרפי מסוים, אלה בעולם הגלובלי, מחובר דרך טלפון סלולרי לחדשות, למכונות משחקים, למשחקי וידאו וכך הלאה.

תפקידו של הפרסום בעיצוב האידיאולוגיה ותפיסת העולם חשוב יותר מתפקידו בהפצת המידע: הפרסום מייצר עולם וירטואלי שבנוי לפי הפרויקטים והאינטרסים של התאגידים הרב לאומיים השייכים למערכת הפיננסית העולמית.

התייחסותי: אנחנו לא צריכים להילחם נגד הפרסום. המשבר ישמיד את הפרסום, ישנה את החברה, יחייב לוותר על כל דבר שאינו נחוץ, ויכוון את כולם לפשטות ומשמעות. ובינתיים, הפרסום מגלה לנו את העולם הגלובלי המשותף, ובכך עושה את העבודה באיחוד האנושות.

ידיעות קודמות בנושא:
האם זו שיטת תיקון?
לעבור מערכים חומריים לערכים רוחניים
הפרסומות אשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest