דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דין ורחמים במטבח המשפחתי

דין ורחמים במטבח המשפחתי

אני ממליץ על סדנאות, דיונים משותפים, כתרגילים מעשיים לזוגות נשואים. תתחילו עם השאלה: "מה זה אומר שאחד נכלל בשני מבחינת דין ומבחינת רחמים?".

דין, זה אומר לפעול לטובת האגו שלי, ורחמים, זה אומר לפעול לטובת האגו של אשתי. עכשיו המשימה שלי היא לברר מה מכונה ה"קו האמצעי", כאשר אני כל הזמן מנסה לשמור על איזון בין דין ורחמים. כלומר, אני משתדל להשפיע לאשתי ככל האפשר, אבל אני עושה זאת כדי לקבל ממנה דוגמה טובה, לקבל תגובה טובה, כלומר, יחס טוב מצידה.

אם אני דואג רק לעצמי, זה נקרא "קו שמאל". ואם אני לוקח בחשבון את האגו של אשתי ומוכן למלא את כל משאלותיה, זה נקרא בשבילי "קו ימין". במילים אחרות, "קו שמאל" זה דין, ו"קו ימין" זה רחמים.

"קו שמאל", או דין, זה כל הדרישות שלי שאני מציב בפני בת הזוג שלי, ורוצה שהיא תמלא אותן. "קו ימין", או רחמים, זה כל הדרישות של אשתי כלפיי. לכן ברור שהדין והרחמים, "קו ימין" ו"קו שמאל", נמצאים בסתירה זה לזה.

ומתי הם יפסיקו להילחם אחד עם השני ויוכלו לקבל מילוי מלא? – זה אפשרי אם אחד יהפוך לעבד של השני. כלומר, בהחלטה חד-צדדית כזאת שאני קונה את אשתי בתור עבד, ומכה אותה כדי שתציית לי, או שהיא קונה אותי.

אבל יש הזדמנות לשנינו למלא אחד את השני בצורה מושלמת, פי כמה וכמה יותר מאשר על ידי שִעבוד של השותף. לשם כך צריך שכל אחד יכלול לתוכו את האגו של השני. מסתבר, שאנחנו צריכים לעבוד רק על החיבור בינינו. ואז, ככל שאני יכול למלא את האגו של אשתי, והיא יכולה למלא את האגו שלי, כך אנחנו נמלא את עצמנו יותר.

איך לא לאבד את האיזון? – כדי לעשות זאת, אנחנו צריכים להחזיק את עצמינו בהרגשה משותפת של חיבור בינינו, בנקודה מסוימת של איזון, כאילו אנחנו שנינו מייצבים את עצמינו על קצה המחט. אנו זקוקים לנקודת חיבור כזאת, לטיפת אחדות בדרישות ההדדיות, כדי לא להגזים ולא לצאת מאיזון.

כאן אנו זקוקים להרגשה משותפת שנקראת "זיווג", שבה שניים מתחברים ברצון אחד להשפעה הדדית למען הקשר ההדדי. אנחנו תופסים את האגו של כל אחד כאמצעי, כאשר על ידי המילוי שלו אנחנו בונים את הקשר בינינו. ואז, הנקודה המשותפת שקושרת אותנו נקראת "מסך".

שנינו מחוברים יחד ברצון הדדי למלא אחד את השני ומנסים לא לאבד את האיזון על ידי זה שכל הזמן מרגישים אחד את השני כאחד שלם. וההרגשה הזאת כל הזמן מתחדשת ומתחזקת בנו: מופיעים בנו מחשבות ורצונות חדשים ומובילים אותנו קדימה. אנחנו אף פעם לא נדרוך במקום.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 46, 01.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משחק שקרוב יותר ויותר לאמת
שטח משותף שבו שוכנת האהבה
השטח המשותף שבו נולדת המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest