דף הבית / משבר עולמי / דחייה חברתית מגרה את מערכת החיסון

דחייה חברתית מגרה את מערכת החיסון

Laitman_2011-05-22_3035_us.jpg

מחקר (האגודה למדעי הפסיכולוגיה): הדוגמאות הבולטות ביותר של דחייה חברתית הן, ילדים בגן ובית הספר שאף אחד אינו רוצה להתחבר איתם, התגרות בעובד חדש במשרד על ידי "הצוות החזק והמלוכד". אולם, לעיתים קרובות יותר, דחייה חברתית מתרחשת "אחד על אחד", כשאתה מפסיק להגיד "שלום" או מישהו נמנע מלדבר איתך.

דחייה חברתית מסוג זה גורמת למתח, והדיכאון שנגרם על ידה יהיה חזק פי שלושה מזה שנגרם על די גורם לחץ אחר. רמת האותות הדלקתיים שנגרמו על ידי דחייה חברתית התחזקה אצל בנות יותר מאשר ממצבים אחרים. ככל שההערכה העצמית הייתה גבוהה יותר, כך רמת האותות הדלקתיים הייתה גבוהה יותר. כלומר, אנשים "פופולריים" סובלים הרבה יותר חזק, אם פתאום מגלים חוסר תשומת לב כלפיהם.

דלקת יכולה לגרום למגוון של מחלות: השמנה, מחלות לב, סרטן ודיכאון. מתח הוא אחד מהגירויים החזקים ביותר לחסינות, אשר מעורר תגובה דלקתית.

בעקבות המאפיינים הפסיכולוגיים המיוחדים, בני נוער רגישים במיוחד לסוג זה של לחץ, ולכן התגובה החיסונית אצלם מהווה סכנה גדולה יותר.

התייחסותי: כמובן, אין דבר מזיק יותר לטבע האגואיסטי שלנו מתחושה של זלזול – היא גורמת לרגשות אלימים ותגובות פיסיולוגיות שמעוררות את כל הגוף ומאפשרות לו לבצע פעולות אימפולסיביות ביותר. הטיפול הוא אחד – תיקון של האדם והחברה!

ידיעות קודמות בנושא:
תקשורת היא מפתח לאריכות ימים בריאה
חברים זה בריא
התרופה לדיכאון: קשר עם האחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest