דף הבית / כלכלה / כסף / צדק, צדק תרדוף!

צדק, צדק תרדוף!

laitman_2010_1805_us.jpg

דעתו של ב. סלבין (Slavin B), דוקטור לפילוסופיה, פרופסור: אנחנו יודעים מעט על דרך ההתפתחות של כלכלת השוק. המשבר קיים וימשיך להתפתח כיוון שהמערכת בת 300 השנים כבר מיצתה את עצמה. איך שלא יהיה, אותה צריך לשנות. אבל מי שישנה אותה זה לא הכלכלנים, אלא השכבה החברתית שסובלת מהמשבר הזה הרבה יותר מכולם. וכולנו יודעים זאת.

אנחנו רואים את זה כיום באירופה, כאשר האנשים יוצאים לרחובות, אנחנו רואים את זה ברוסיה שעוד נמצאת בתרדמה. ומה לא מוצא חן בעיני האנשים שמוחים היום? אפשר לסכם את כל המחאה שלהם במשפט אחד: "די לשקר, בואו נחייה על פי המצפון", ואני סבור שזו הדרך העיקרית והטיעון העיקרי כדי לצאת מהמשבר שלפנינו.

התייחסותי: הביטוי "חפש את האמת" (ליתר דיוק, "צדק, צדק תרדוף!" (דברים, ט"ז, כ') הוא ידוע, אבל כיצד להגדיר מה הוא צדק או מהי אמת? האם זו קטגוריה מוחלטת או היא נמדדת על ידי היחסים בין האנשים ולכן היא קטגוריה מותנית שתלויה במצב החברה, סגנון החיים שלה, דרגת ההתפתחות (הירידה), וכן הלאה?

אין טעם לחפש אמת אם לא למדוד אותה על פי המוחלט (הבורא), תכונת האהבה החלוטה והנתינה שמתגלה למקובלים. בתכונה הזאת כל התכונות הארציות שלנו נראות הפוכות לאמת ולצדק המוחלטים. לכן הקריאה לתכונות אלה ואחרות יכולה להתממש במקרה שאתם מגלים לעצמכם את התכונות האלה (של הטבע, של הבורא) כדוגמה, כדי לרכוש אותן. ובשביל זה חייבים להתחיל ללמוד חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
העולם יפסיק להעמיד פנים שניתן לרפא את המשבר
הפגנות על האיחוד ועל הבית
העם דורש צדק חברתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest