לדבר עם חירש…

שאלה: אם לא ניתן להבין על מה מדבר המקובל עד שיוצאים לעולם הרוחני ורואים את השורשים, מדוע אתה משתדל להסביר לנו "בצורה מובנת יותר"?

תשובתי: אני משתדל לעורר בכם רצון להגיע להשגה רוחנית, ואז תבינו על מה סיפרתי.

בעל הסולם כתב במאמר "מהותה של חכמת הקבלה": "ואחר שמשיג היטב את השרשים העליונים, מדעתו, אפשר לו להסתכל בענפים, המוחשים שבעולם הזה, ולידע, איך כל ענף מתיחס אל שרשו, בעולם העליון, בכל סדריו, בכמות ואיכות. ואחר שיודע, ומבין את כל זה היטב, אז נמצאת לו שפה משותפת, בינו ובין רבו. דהיינו, "שפת הענפים". אשר על פיה, יוכל החכם המקובל, למסור לו כל מחקרי החכמה, הנוהג בעולמות העליונים הרוחניים… אולם, בעת שהתלמיד, אינו חכם ומבין מדעתו את השפה ההיא, דהיינו הוראת הענפים על שורשיהם, מובן מעצמו, שאין ביכולתו של הרב, להסביר לו אף מלה אחת בחכמה הרוחניות הזו. ואין צריך לומר, לישא וליתן עמו במחקרי חכמה. היות, שאין להם כלל שפה משותפת, להשתמש עמה. ונמצאים, שהם כמו אלמים".

בחכמת הקבלה, "אסור" פירושו "אי אפשר". רק בעולם שלנו אוסרים לעשות דבר מסוים, מפני שאם יש רצון, ניתן לעשות גם את האסור. אולם ניתן לנהוג כך רק ב"חטא" ולמטה ממנו. אך בעולם הרוחני, אם דבר מה הוא "אסור", משמע שהוא פשוט בלתי אפשרי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 14.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הזה הוא מילון של מושגים רוחניים
כדי שתיוולד מהר יותר
כל הסודות יתגלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest