דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דור שמגלה את סוד הבריאה

דור שמגלה את סוד הבריאה

חכמת הקבלה צריכה להתגלות לאדם רק כאשר הוא ירצה להבין מה הטעם בחייו (את משמעות החיים). ואם אין לו עדיין את הרצון הזה, כלומר, הוא שקוע לגמרי בחיי העולם הזה, מתעניין רק באיך לסדר ולארגן את עצמו למשך שנות קיומו, אז אין כל צורך לגלות לו את החכמה הזאת, היא לא בשבילו, אלא להיפך, יכולה רק לבלבל אותו. שימשיך להתפתח בצורה אגואיסטית, ולא ייגע בינתיים בחכמת הקבלה.

לכן המקובלים הסתירו במשך כל הדורות את החכמה הזאת, עד שהאנושות תתפתח לכזה מצב שבו היום היא כבר שואלת על משמעות החיים. אנחנו רואים את זה לפי הבעיות הגדולות שנמצאות בעולם, לפי המשבר הכללי המקיף את הכול ושחודר ממש לכל תחומי החיים של האדם.

רואים את זה לפי כמות ההתאבדויות, לפי מצב הדיכאון של האנושות ולפי איך שהעולם מתדרדר לא ברור לאן ולא יכול לעשות שום דבר בקשר לזה.

כולם מתדרדרים למטה: גם האליטות וגם בני האדם הפשוטים. בהדרגה נעלם מעמד הביניים, התעשייה קופאת, נעלם אצלנו העניין לחיים. אנחנו לא יודעים מה לעשות. אנחנו מבינים שלפנינו יכולה להיות מלחמת עולם שלישית, אבל מסתכלים על זה בצורה רגועה, כמו על גורל שמושך אותנו לאן שהוא, מפני שמבינים שאין לנו שום כוחות, ידע ואפילו רצון להתנגד לזה. בעולם שורים אפיסת כוחות וניכור.

דווקא בדור כזה צריך לגלות לבני האדם את חכמת הקבלה, מפני שמתוכה הם יוכלו לא רק להבין איך לצאת מהמצב הנוכחי שממנו הם כבר התייאשו לצאת, אלא גם לגלות מה מצפה להם קדימה: מצב נצחי, עליון, שלם ומושלם, שגדול פי מיליארדי פעמים, ממה שיכולנו אי פעם להרגיש בעולם הזה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להפריח את המיתוסים שמסביב לקבלה
הגיע הזמן להשתנות
מדע נדיר ויקר ערך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest