דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלב הפנימי של העולם

הלב הפנימי של העולם

אלה שיש להם "נקודה שבלב", שהגיעה אליהם עוד בבבל העתיקה ועברו דרך גלגולים רבים עד היום, או שמתעוררת בהם רק עכשיו, רק הם בעצם בעלי בחירה. כי יש בהם שני כוחות: כוח קבלה וכוח השפעה. ובכל השאר פועל רק כוח הקבלה בלבד, הרצון לקבל, שלגמרי מנהל אותם. הניצוץ של ההשפעה בינתיים רדום אצלם ולא מראה את עצמו.

לכן לא נמצאים בהם שני הכוחות האלה, שביניהם ניתן היה להכריע את עצמם ואת העולם לצד זה או אחר. אבל אם באנשים מתעוררים ניצוצות של השפעה, אז הם מסוגלים לשנות את גורלם ואת גורל העולם כולו. ולכן האנשים האלה נקראים ששייכים ל"ישר-אל", כי על ידי התכונה שקיבלו מהבורא הם יכולים לעשות בחירה ולהכריע את עצמם ואת העולם לתיקון.

הם נבדלים מאוד אפילו באופי הגשמי שלהם, כתוצאה מהניצוץ שפועל בתוכם. רק להם, לבעלי הניצוץ מכוח ההשפעה, ניתנה הבחירה החופשית. ולכן הם מהווים את החלק הפנימי ביותר של העולם, כי הם הכי קרובים לאור שנמצא בכול. ודרכם האור יכול להגיע לכל המערכת, לכל שאר הכלים, לכל שאר בני האדם שאותם אנחנו רואים בעולם הזה.

הם חייבים לעשות את התיקון והם אחראיים למצבו של העולם, לדרך שבו העולם הולך לקראת התיקון הכללי. לכן אנחנו חייבים לאסוף יחד את כל אותם האנשים, שבהם התעוררה ה"נקודה שבלב" ולהשתדל ליצור מהם אגודה חזקה ומלוכדת. והברית הזאת תיקרא המרכז הפנימי, לב העולם.

על ידי ההתקבצות יחד וביטול האגו העצמי, אנחנו בזה מתקרבים לבורא, לאור, לכוח ההשפעה. ומצד שני, דרכנו השפעת האור תתפשט על פני כל העולם. זו כל העבודה שלנו. וכל המאמצים האלה הם רק כדי לעשות נחת רוח לכוח העליון. בדרך כזאת אנחנו מגלים את הכוח העליון ומזדהים איתו, כלומר משיגים את מטרת הבריאה.

הדבר החשוב ביותר הוא החיבור בינינו, כדי להגדיל את כוח ההשפעה ולהעלות את חשיבותו, להפוך להיות כמה שיותר קרובים לאור, לתכונתו, וכך להתקדם.

מתוך ההכנה לשיעור, 29.11.2012

 ידיעות קודמות בנושא:
מבט לא רגשי, אלא שיטתי על האנטישמיות
נקודת מגע עם העולם הרוחני
לקחת לידינו את השליטה על חוק ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest