דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / דוקטור, תן לי כבר תרופה!

דוקטור, תן לי כבר תרופה!

מיכאל לייטמן

שאלה: מה לעשות שמתוך השעה שבה אנחנו קוראים בספר הזוהר, אני חשבתי על האור המקיף רק כמה שניות?

תשובתי: זה לא טוב. ישנו מדרש שאומר שכשהאדם נפטר ומגיע לבית משפט של מעלה, שואלים אותו אם הוא עסק בתורה וציפה לישועה. לא ישאלו אותך על שום דבר אחר, רק על זה. התורה נקראת המאור המחזיר למוטב. רצית אותה או לא? בשביל מה אתה חושב שנשלחת לעולם הזה?

יכולת לעסוק בחכמת הקבלה, זה ניתן לך על ידי הבורא, הוא הביא אותך לקבוצה שבה לומדים את חכמת הקבלה ונתן לך את כל האמצעים, ומה קרה אחר כך? מה עשית בעצמך במערכת הזו שהשפיעה עליך – האם ציפית לישועה, לתיקון? אתה תצטרך בעצמך לתת את התשובה לכך.

היום סיימנו לקרוא בזוהר, האם אתה יכול לומר שהיית בתוך הטקסט? בזמן הלימוד כבר מאוחר לחשוב על כך, הכול תלוי בהכנה. אתה צריך להגיע לשיעור כבר מוכן, עם רצון בוער, עם דרישה, כפי שאתה בא לרופא ומבקש: "דוקטור, תן לי כבר תרופה, אני אבוד, אני מרגיש כל כך רע!". כאשר אתה מגיע עם כוונה כזו, אז בזמן השיעור אתה כבר מצפה לישועה. אבל אם מלכתחילה הגעת ללא דרישה לקבל תרופה, מאחר ואינך מרגיש את הרע שבך, את האגואיזם שלך, את אי היכולת שלך להתחבר עם חברים – אז גם בזמן הלימוד אתה לא תיזכר בזה.

אתה חייב לגלות החסרונות האלה, את היצר הרע שלך, עוד לפני שאתה פותח את ספר הזוהר. כשכבר תפתח את הזוהר, יהיה מאוחר לשנות משהו! כל העבודה נעשית בזמן ההכנה, הכול תלוי רק בה.

הכאב צריך להיות מורגש בתוכך, בכדי שתרצה להרגיעו על ידי ספר הזוהר. אי אפשר להיזכר באופן מלאכותי בזמן שאתה כבר צריך לבקש את התיקון. אינך יכול לרמות את הבורא, הוא קורא את אשר בליבך, את הרצון העמוק ביותר שאפילו אתה אינך יודע עליו. הבורא בוחן האם לענות לך עליו או לא. אם הרצון עוזר להתקדמות הרוחנית שלך ובונה בך קו אמצעי, אז האור עוזר לך. ואם לא, אז האור מקדם אותך מצידו האחר, על ידי ייסורים, עד שבסופו של דבר אתה תחבר הכול בצורה הנכונה ותקבל תשובה אמיתית.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.03.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest