דף הבית / משבר עולמי / דו"ח על משבר הנפט המתקרב אל גרמניה

דו"ח על משבר הנפט המתקרב אל גרמניה

מתוך מאמר בעיתון Spiegel: "הבעיה התמידית של הכלכלה המתוכננת היא שכמעט כל ענפי התעשייה תלויים באופן ניכר בנפט. הפחתתו תביא לכשל, חלקי או מלא, של השוק. ישנו פיתרון, והוא רגולציה מדינית, שתבוא במקום מנגנון השווקים.

לא ניתן להימנע מקריסה כלכלית באזורים הנחשלים. גרמניה לא תוכל להימלט ממשברים במדינות אחרות, מפני שהיא מחוברת מאוד לכלכלה העולמית.

ישנו חשש שהדמוקרטיה לא תשרוד. חלק מהתושבים יתייחסו לזעזועים שייגרמו על ידי משבר הנפט כאל משבר מערכתי כללי, דבר שייצור בסיס לאלטרנטיבות אידיאולוגיות קיצוניות לצורת המשטר הקיימת. פיצול האוכלוסייה שתיפגע יכול להוביל לסכסוך גלוי.

ההשפעה החזקה של המדינות יצרניות הנפט: ההעדפות הפוליטיות שלנו צריכות לנבוע מהדאגה לאספקת אנרגיה. גרמניה צריכה להתייחס בצורה גמישה יותר לרוסיה, ובצורה מאופקת יותר כלפי ישראל, כדי להימנע מקירור היחסים בינה לבין המדינות הערביות יצרניות הנפט".

תגובתי: זוהי מדיניות קצרת אופקים. בכלל אין בעולם יותר מקורות אנרגיה. האנרגיה תספיק רק לכלכלה של צריכה נבונה (הכרחית). ולא מפני שאין אנרגיה, אלא מפני שתוכנית הטבע היא להעלות את האנושות לדרגה הבאה (למימד הבא) של ההתפתחות, על ידי איחוד כל האנשים למערכת אינטגרלית אחת, וכך ליצור את האפשרות להרגיש את הבורא ואת העולם לא בתוכנו, בתוך האגואיזם, בתוך העולם הזה, אלא מחוץ לנו, להרגיש את העולם העליון. בדרכים כאלה או אחרות, הטבע/הבורא יאלץ אותנו לתקן את עצמנו.
ידיעות קודמות בנושא:
תיקון העולם – 1
משבר האנרגיה ופתרונו
זמן של שינויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest