דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גשר, שאחריו מתחילה דרך האמת

גשר, שאחריו מתחילה דרך האמת

הרב"ש, איגרת ט"ז:

"שזהו ידוע שדבר קטן אי אפשר לראות. מה שאם כן דבר גדול, יותר קל לראות. לכן משום זהו, בזמן שאדם עוסק במעט שקרים, אין הוא מסוגל לראות את האמת, איך שהוא הולך בדרך השקר. אלא הוא אומר, שהוא הולך בדרך האמת. ואין לך שקר גדול מזה.

מה שאם כן בזמן שהאדם רכש לו הרבה שקרים, נמצא שהשקר כבר נתגדל אצלו בשיעור, שאם רצה לראות, כבר זה באפשרותו לראות…

היינו, שהוא רואה את האמת בנפשו, איך לעלות על המסילה הנכונה. נמצא שהנקודה הזה, שהוא נקודת האמת, שהוא הולך בדרך השקר, הוא האמצעי בין אמת לשקר. שזהו הגשר המקשר בין האמת להשקר. שנקודה זו הוא הסוף של השקר, ומכאן ואילך מתחיל דרך האמת. (צריכים מקודם להכין שלא לשמה הכי גדול, ואחר כך יכולים לבוא ללשמה)."

גילוי השקר, זו אותה הנקודה שממנה האדם יכול להתחיל את התיקון, מפני שהוא רואה שנמצא בשקר ולא יוכל יותר לסבול את המצב הזה. שקר, זה נגד האמת. יש באדם כזאת נקודה שלא מאפשרת לו להסכים עם השקר: "תהרגו אותי, אבל אני לא מסוגל לקבל את זה!".

וזוהי נקודת האמת, שבה האמת והשקר נמצאים יחד. והאדם עומד באמצע ולא יכול להסכים עם השקר, מה שלא יהיה. כי אם אני בנקודה הזאת נמצא בשקר, אז אני נעלם מהמציאות!

ברצון לקבל שלי ישנה רק נקודה אחת שבאה לנו מהרצון להשפיע של הבורא, איפה שמורגש ש"הוא הראשון". וברגע שאני מברר סופית את הטבע שלי, אני מרגיש ששם בתוך הרצון שלי נמצא הרצון שלו. ואז אני כבר לא יכול להישאר ברצון שלי, זה יהיה עבורי השקר המוחלט. כי אני רואה שהחיים נמצאים שם, המקור שלהם נמצא בניצוץ של הבורא שניסתר בתוך הנברא. הנקודה הזאת נקראת תחילת לידתו של האדם.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 11.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נקודה אמצעית בין אמת ושקר
גשר שמחבר בין האמת והשקר
קשה להיות אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest