דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "גרפיקה" של מגע הדדי

"גרפיקה" של מגע הדדי

laitman_2009-12-25_2594-70.jpg

שאלה: מה יתרחש בכנס "קבלה לעם" העולמי?

תשובתי: יתרחש דבר פשוט מאוד. תאר לעצמך שאנחנו נמצאים באיזו קופסה. שם כלואים כל הרצונות שלנו וכל אחד מהם צריך להתחבר עם הרצונות של האחרים, להתכלל בהם. נגיד, אם בקופסה הזאת נמצאים 24 רצונות סך הכול, אז כל אחד מהם הוא בעל עוצמה השווה 24. זוהי הדרגה הראשונה של החיבור, המדרגה הרוחנית הראשונה, כשכל אחד כולל בתוכו את כולם פעם אחת: 24 רצונות שכל אחד מהם מורכב מ-24. וזוהי הערבות.

אם השׂגנו מצב כזה, אז הפכנו להיות דומים לאור הנפש שממלא אותנו. למה? – אנחנו השׂגנו מצב שבו כולם כלולים בכולם, שבו כל אחד מאבד את עצמו בתוך כולם וכל אחד בולע לתוכו את כולם. זוהי הדרגה הראשונה של ההידמות שלנו לאור. אני ביטלתי את עצמי ביחס לאחרים, רכשתי את הרצונות שלהם והם את שלי, זה נקרא "ואהבת לרעך כמוך". אז אני הופך להיות שווה לאור הנפש, והוא ממלא אותי.

כעת, אם אנחנו מגדילים את דרגת ההתכללות ההדדית שלנו, בכך שמביאים אותה למעמקים יותר גדולים, אז אני כולל בתוכי את כל השאר, כל אחד שמכיל בתוכו 24 רצונות (24X24). במילים אחרות, אני עובר ממערכת קטנה של התכללות הדדית ליותר פנימית, יותר איכותית, למערכת יותר מורכבת. ואז, במקום אור הנפש כבר ממלא אותי אור הרוח. אני עולה למדרגה רוחנית יותר גבוהה. וכך, במידת החדירה ההדדית שלנו זה בזה מתגלים לנו צורות התכללות הדדית שונות לגמרי.

אם קבלת אור הנפש היה במישור (דו-מימדי), אז המילוי באור הרוח ההתכללות ההדדית שלנו רוכשת צורה של מרחב תלת מימדי. וכאן כבר יש לי השׂגה שונה לחלוטין, לעומק. בהדרגה המגע ההדדי שלנו הופך למערכת רב-ממדית שמזכירה בצורתה כוורת של דבורים.

לכנס לא מגיעים בשביל ללמוד, לשם מגיעים כדי להתכלל בנשמות, זה בזה. זה מתרחש בדרגה הפנימית, והאדם אינו יודע איך. אתה נמצא שלושה ימים בתוך כמות גדולה של אנשים, והקשר הזה כל הזמן פועל בתוכך. מנקודה זו הוא נהפך לקו, מקו לריבוע ומריבוע לעוד כל מיני צורות אחרות, עד שנוצר כדור, סמל השלמות.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך התוכנית "קבלה למתחיל", 27.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הפעולה היחידה שקיימת בטבע
הדרך אל האור
המדרגה הרוחנית הראשונה שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest