דף הבית / אקטואליה / גרמנים אינם מאמינים בחופש העיתונות

גרמנים אינם מאמינים בחופש העיתונות

משאל: רוב תושבי גרמניה בטוחים בניהול של כלי התקשורת הלאומיים. על רקע המשברים של השנים האחרונות "השלטון הרביעי" הופך לכלי של תמיכה באליטות, שכופות על האזרחים את הדעה הדרושה.

סקר סוציולוגי ייצוגי נותן להבין, כי תושבי גרמניה אינם מאמינים בעצמאותם של כלי התקשורת, וכי כלי התקשורת מנוהלים ומהווים משען לממסד. הנשאלים סבורים שאפשר להשפיע על החדשות, גם על התוכן שלהן וגם על צורת הגשת החומר. הגרמנים סבורים שמנהלי כלי התקשורת הם פוליטיקאים ועסקים גדולים (שתדלנים ולחץ מצד מפרסמים). יותר ממחצית הנשאלים, מניחים שכלי התקשורת שמשדרים חדשות בגרמניה שולטים במדינה, בממשלה, בתאגידים, בבעלי השפעה ובקבוצות של בעלי עניין. סוציולוגים מציינים חוסר שביעות רצון מאליטות פוליטיות וכלכליות וחוסר אמון כלפיהם שמושרש בחברה הגרמנית.

תגובתי: בעולם האגואיסטי המפותח זה לא יכול להיות אחרת! אם כלי התקשורת הם כלי לשליטה על בני האדם, אז איך אפשר להשאיר אותם לא מנוהלים?! לא קיימים כלי תקשורת שאינם מנוהלים ולא ממומנים על ידי מישהו. כך זה בכל מדינה. התלות של כלי התקשורת תיעלם רק עם היעלמותה של התלות האגואיסטית בין בני האדם, עם המעבר לחברה חדשה.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest