דף הבית / המשבר ופתרונו / טעות טיפוסית בהערכת חברים

טעות טיפוסית בהערכת חברים

הערה: באוניברסיטת תל אביב ובמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס נערכו מחקרים על ידידות. ביקשו מסטודנטים לתת ציונים לחבריהם לספסל הלימודים לפי דרוג מאפס עד חמש. אפס מסמל ש"איני מכיר אותו", וחמש מסמל ש"הוא החבר הכי טוב שלי".

בנוסף, הנשאלים היו צריכים לחזות כיצד מתייחסים אליהם חבריהם לספסל הלימודים. 95% הביעו ביטחון, שחבריהם מתייחסים באופן זהה כלפיהם, אבל התברר שמחציתם לא מתייחסת באופן זהה. החוקרים הגיעו למסקנה שרוב בני האדם טועים בהערכת היחסים שלהם. איננו מסוגלים להעריך נכון מה היחס של אחרים כלפינו.

תגובתי: אכן אנחנו רואים רק את עצמנו, את ההשתקפות שלנו מסביב. לכן עלינו לתקן זאת. כי מצד אחד, אנחנו רואים עולם לא נכון ושקרי לחלוטין, ואילו מצד שני, איננו רוצים לתקן את היחסים ההדדיים הלא נכונים ביננו, למרות שאפשר לתקנם.

שאלה: באיזה רגע יתרחש ניחוש נכון של מאה אחוז?

תשובתי: כאשר כולנו יחד נתחיל לעבוד לקירוב בינינו, ללא כל קשר למתרחש בינינו. כאשר המטרה שלנו תהיה חיבור בינינו במרכז המעגל למען השגת מדרגת ההתפתחות הבאה, לצורך עלייה לדרגה הבאה של הטבע, של הבריאה, של היצירה. אז כבר לא תהיינה שום בעיות.

הערה: זה מאוד קשה לאנשים…

תגובתי: לא, אנחנו יכולים לעשות זאת כ"סיור תיירותי" בגבעות רוחניות, וזה יהיה רק בשמחה. זהו כיף רוחני מטורף, אני מציע לכם!

הערה: בנוסף לכך החוקרים הגיעו למסקנה שידידות מהווה מוטיבציה חזקה יותר מכסף. לכן השיטה היעילה ביותר להשיג תוצאות בכל תחום, היא לבצע עבודה יחד עם חברים.

תגובתי: זה מה שחכמת הקבלה מדברת עליו, עלינו לעבוד יחד למען האיחוד ואז יהיה לנו הכל, כולל כסף, ללא ספק! מפני שהכוח העליון, שמנהל הכל בעולם שלנו, כולל וויסות של כל הבעיות המסחריות שלנו, יורד רק למקום שקיים בו איחוד.

שאלה: כלומר, יהיה לי מספיק מכל מה שיש לי?

תשובתי: ואפילו יותר מזה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.5.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest