דף הבית / כלכלה / כסף / גרמניה היא אירופה החדשה וה"חולה"

גרמניה היא אירופה החדשה וה"חולה"

ידיעה: "גרמניה נמצאת תחת איום של משבר חובות וירידה בכלכלה. בשנת 2012 יגברו בעיות התקציב, והאבטלה תמשיך לגדול. הירידה במגזר הבנייה תגרום השפעה שלילית לכלכלה הגרמנית. ייתכן כי הדירוג של גרמניה יצנח עוד לפני הגעת הקיץ. הממשלה תצטרך להרחיב את תוכנית הצנע, מה שישפיע לרעה על השוק הפנימי.

גרמניה נתפסת בטעות כבסיס להתעוררות העתידית של כלכלת האיחוד האירופי. הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, בניגוד לדעתם של האנליסטים הליבראליים, אינה מבריאה מהמשבר מהר יותר משאר המדינות, אלא רק נכנסת לתוכו לאט יותר. צמצום ההוצאות הסוציאליות, זכויות העובדים והערבויות, ובעקבות זאת הגדלת המיסים בגרמניה, החלו מזמן.

הרווחים של הבנקים הגרמניים, שהתקבלו כתוצאה מניצול המדינות האחרות של האיחוד האירופי, הושקעו במידה רבה בתחום הבנייה. הדבר עזר ליצור דינאמיקה כלכלית חיובית בגרמניה של שנת 2011. אבל הרחבת היצע המגורים נידונה להתנגשות עם הקטנת הביקוש. הרווחים הריאליים של הגרמנים יורדים, גם אם זה קורה לאט בהשוואה לדרום אירופה, וגרמניה לא תוכל למנוע את הבעיות".

התייחסותי: לא נוכל להימלט ממגמת ההתפתחות של החברה, שמוכתבת על ידי כוח התפתחות של הטבע, והיא: להביא אותנו להשתוות הצורה עם הטבע, למערכת סגורה ואחידה. כל המדינות יעברו דרך משברים עד שתיווכחנה בהכרחיות של הציות לחוקי הטבע בהתפתחות החברה האנושית. כל כוחות הטבע יכו בנו על ידי משברי האקלים, המשפחה, המלחמות, הרעב והמגפות – וזה יקרה בהדרגה, עד שנבין כיצד להתנהג נכון.

ידיעות קודמות בנושא:
אירופה על סף "הרייך הרביעי"?
ההיסטוריה חוזרת?
גרמניה – משבר האקלים שנלווה למשבר הפיננסי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest