גנטיקה רוחנית

שאלה: האם בעם ישראל היו קיימות בו זמנית שתי תוכנות: התוכנה האגואיסטית של בבל והתוכנה האלטרואיסטית של אברהם?

תשובתי: התוכנה האגואיסטית הייתה קיימת דווקא באלו שהצטרפו לאברהם. האגו שלהם התפתח לפי מערכת מסוימת, והם כל הזמן התעלו מעל לאגו והתחברו לפי שיטת אברהם. ואילו שאר הבבלים לא היו מתגברים על האגו, לא היו מתחברים ביניהם, לכן הוא התפתח בהם בדרך אחרת: בצורה מאוד איטית, מבלי להרגיש, כלומר הם נפרדו זה מזה והתפזרו בכל רחבי העולם.

יוצא, שהעם היהודי היה הרבה יותר אגואיסטי מיתר העמים, אבל בו-זמנית כבר הייתה קיימת בהם שיטת החיבור, שבעזרתה הם התעלו מעל האגו. כבר היו בהם שני קווי התנהגות: קו אגואיסטי ובמקביל אליו קו אלטרואיסטי, והם התפתחו בשני הקווים. זוהי השיטה של אברהם. מי שמקבל את השיטה הזאת וחי איתה, נקרא "עם ישראל". "ישר – אל", כלומר ישר אל הבורא, אל הכוח העליון של העולם, אל תכונת השפעה ואהבה.

בין אם אנחנו רוצים בזה ובין אם לאו, אנחנו קשורים לשיטה הזאת, אנחנו נושאים אותה בתוכנו! העם שלנו נוצר דווקא על יסוד השיטה הזו, ולמרות שאנחנו לא מרגישים אותה, היא טמונה בנו בדרגה פנימית, רוחנית.

העם היהודי, זוהי קבוצה מעניינת מאוד של אנשים שקיימת אלפי שנים, ולכן עשו עליה המון מחקרים. אבל אי אפשר לגלות את הנטייה הרוחנית שלה ברמה הגנטית, מפני שהיא נמצאת בדרגה שאינה מתלבשת בשום תכונות גנטיות. דווקא את הדרגה הזאת מרגישים בנו אומות העולם, מפני שהיא הכי חזקה. ישנם אנשים שמסתכלים על אדם ואומרים: "זה יהודי!". איך אפשר להבין זאת, אם נניח הוא בעל צבע אור אדום מדרום אמריקה? אבל יש משהו באדם שמורגש בצורה מוחשית לאנשים, למרות שזה נסתר מהעיניים.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 6, 4.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest