דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גם אתה תתחיל לדבר בחרוזים

גם אתה תתחיל לדבר בחרוזים

כל העבודה שלנו היא להכין את הרצון למדרגה הבאה. אני משקיע מאמצים כדי לבדוק את עצמי: לְמה בדיוק אני משתוקק. יכול להיות שאני עדיין חושב שעל ידי הכוחות שלי אני יכול לעלות למדרגה העליונה, או שאני כבר לא טיפש כל כך, וכבר נוכחתי לדעת שאינני יכול לעשות זאת לבדי, ושרק הכוח העליון יכול לעזור לי. ואז אני מתחיל לחפש כיצד אני יכול להכריח את הבורא לעשות את זה, באיזו שיטה להגיע עד אליו.

המקובלים אומרים שניתן לפנות אל הכוח העליון רק דרך החברה, הקבוצה. אם כך, יידרשו לי עכשיו כמה שנים כדי לעבוד, כדי להסביר לעצמי שהחברה היא האמצעי היחיד שדרכו אני יכול לגרום לבורא לעזור לי. אם אני מתחבר עם החברה דווקא לשֵם כך, ורק על זה מבקש, הוא יעשה את זה, ואנחנו ניפגש שם כולנו יחד: אני, הקבוצה והוא, כמו שנאמר: "ישראל (מי משתוקק ישר אל הבורא), אורייתא (האור העליון) וקוב"ה – חד הוא".

זה נקרא להשתדל "למצוא חן" בעיני הבורא. ואתה תמצא חן בעיניו רק כשהרצונות שלך יהיו זהים לשלו. עליך להבין שאתה תלוי בו ולהרכין את האגו שלך. המקובלים מסבירים לנו את זה במילים מדויקות. ברגע שתגיע לסיום העבודה הזאת, תתחיל לדבר במילים שלהם, ותיושם בך שפת הענפים.

לא יהיו לך מילים אחרות! אתה תתחיל לדבר בחרוזים ממזמורי התהילים או מהסידור. מפני שהמקובלים כתבו את המילים האלה מתוך השגתם: כל סדר המילים והאותיות. אתה תתחיל לדבר בדיוק באופן זהה, כי הרי כל מה שנאמר נקבע בצורה מוחלטת על ידי המדרגה הבאה, ולא ניתן לומר זאת אחרת.

זוהי הגישה המדעית ביותר מכל הגישות. המדע הרגיל הוא מאוד שטחי, הוא פועל רק במסגרת העולם הזה, בתנאים המוגבלים האלה, ולכן הכול בו יחסי. לעומת זאת, חכמת הקבלה היא שיטה מדעית לחלוטין, שבה הכול כפוף לחוק אחד. בכל הבריאה פועלת רק נוסחה אחת: ההשפעה והקבלה חייבות להתאחד לאחד.

אפילו לא צריך להוכיח את זה לאף אחד. אנחנו מחפשים הוכחות ודוגמאות מדעיות למיניהן רק כדי לקרב את העם לחכמת הקבלה. אך חכמת הקבלה עצמה אינה דורשת שום הוכחה, היא מתגלה בתוך האדם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 14.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אהבה אחת לכולם
טכניקת העלייה
גלאי של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest