דף הבית / משבר עולמי / הגלובליזציה – מלחמת העולם החדשה

הגלובליזציה – מלחמת העולם החדשה

חוות דעת של אלכסנדר אלכסנדרוביץ' זינובייב (1922-2006), הוגה דעות רוסי ופילוסוף חברתי: "נושא הגלובליזציה והאנטי גלובליזציה הוא אינו נושא אבסטרקטי (מופשט). אפשר לדבר בלי סוף על הנושא הזה מבלי לעשות מאומה. בעיית הגלובליזציה והמאבק בה, היא הבעיה מס' 1 באנושות. אין כרגע נושא אקטואלי יותר.

אינני פוליטיקאי, אלא תיאורטיקן. לאורך שנים, חקרתי בצורה מקצועית את המצב על פני כדור הארץ דווקא מנקודת מבט זו. אעמוד רק על הרעיונות העיקריים, המסקנות העיקריות שהגעתי אליהן כתוצאה ממחקרים רבים שנמשכו שנים ארוכות.

את מה שמתרחש כעת באנושות יש לראות מנקודת מבט של חיבור האנושות לשלם אחד. אך כיצד ניתן להבין את התהליך הזה? – באידיאולוגיה של התעמולה המערבית, בדיוק כמו באידיאולוגיה של התעמולה הרוסית הפרו-מערבית, מקובל להבין את התהליך הזה בצורה הבאה: הישגים גדולים במדע ובטכנולוגיה, כלי תקשורת, יכולת להעביר ולקבל מידע באופן מיידי מכל נקודה על פני כדור הארץ, וכן הלאה. אך זהו רק הביטוי החיצוני של משהו עמוק יותר.

למעשה, הגלובליזציה היא מלחמת העולם החדשה. מלחמה מסוג חדש. התרגלנו לראות את המלחמה בצורה המסורתית: חיילים, צבאות, ירי התותחים, הפצצות המטוסים. המלחמה שמתרחשת עכשיו שונה במהותה מכל מלחמות העבר, למרות שאם מבינים את המלחמה כתופעה מתוכננת שמתבצעת בצורה מסודרת ושמטרתה היא השמדת כוחות האויב, השמדת המשאבים הכלכליים, כיבוש וכן הלאה, אז מה שמתרחש זו מלחמה במלוא מובן המילה.

ובמלחמה הזאת משתמשים בכל האמצעים, לרבות נשק חם: פצצות, תותחים, מטוסים וכל השאר. כעת אין צורך להוכיח זאת, זוהי מלחמת העולם הידועה גם בשם גלובליזציה. לפי דעתי אלו מילים נרדפות. זוהי סקירה של אותה התופעה מנקודות מבט שונות. התופעה הזאת עברה שני שלבים ונכנסה אל השלב השלישי. זו אינה תופעה חדשה לאדם.

ארצות הברית הפכה לקנה מידה בתפקוד חברת העל המערבית. בחברת העל הזאת כבר מעורבים באופן פעיל יותר ממאה מיליון איש. על פי החשבון שלי, היא שולטת על יותר מ-70% ממשאבי העולם. את המלחמה הקרה נגדנו הובילה חברת העל הזאת, ולא סתם ארצות הברית. כשמדברים על אנשים כמו בוש ומנהיגים פוליטיים אחרים של העולם המערבי כעל האנשים החזקים ביותר על פני כדור הארץ, זוהי טעות חמורה. מסתבר שבוש ואחרים הם מריונטות של אותה חברת העל שעליה דיברתי. הם הזרוע המבצעת של חברת העל הגלובלית.

על אף שברית המועצות כבר אינה קיימת ועל אף שרוסיה נמצאת במצב מעורר רחמים, למרות זאת, מבחינת התוקף העולמי שלה, כלומר מבחינת חברת העל שאותה הזכרתי, רוסיה עדיין לא חוסלה. ובנוסף על כך, רוסיה אמורה לשמש כנשק במלחמה הבאה נגד הקומוניזם האסייתי, נגד סין, שעל פי תחזיותיהם של מומחים לאסטרטגיה, תהיה במרכז התמונה במאה הקרובה.

למדינתנו נועד התפקיד: להיות בעל ברית של ארצות הברית. כפי שאמר מומחה מערבי לענייני ברית המועצות: "מחירה של מלחמתנו נגד סין יהיה 30 שנה, ו-50 מיליון רוסים".

הגלובליזציה היא תהליך עצום. היא חובקת את האנושות כולה. גורל האנושות כשלם אחד, וכל האבולוציה החברתית העתידית שלה – הם שמונחים על כף המאזניים".

ידיעות קודמות בנושא:
גלובליזציה "שלנו" ו"שלהם"
גלובליזציה
גלובליזציה אגואיסטית אינה מרפאת את החברה ואת בני האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest