דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / גלגול נשמה זה שינוי תכונה

גלגול נשמה זה שינוי תכונה

Laitman_2011-07-25_7095_w.jpg

בעל הסולם, מאמר "השלום": "באופן, שאין כאן בעולמנו, שום נשמות חדשות, על דרך התחדשות הגופית. אלא רק סכום מסוים של נפשות, באות מתגלגלות, על גלגל שינוי הצורה, מפאת ההתלבשות בכל פעם, בגוף חדש, ובדור חדש."

שאלה: מה התועלת בהפסק בין הגלגולים?

תשובתי: זה נעשה מובן מהלימוד על ה"פרצופים" והמדרגות של העולמות הרוחניים, וכן מהלימוד של ארבע הבחינות של האור הישר.

כדי לעבור ממצב למצב, אתה צריך לשנות באופן מהותי את כל התכונות שבך.

על הרצון לקבל, שנברא "יש מאין", פועל האור העליון שמופשט מלבושים. אם כך, כיצד הוא בונה ממנו משהו מוגבל? כיצד הוא בונה את בחינה א'? ואיך בחינה א', שמתמלאת באור, הופכת לבחינה ב'? כיצד נוצר הגבול הדטרמיניסטי הזה ביניהם, כאשר בחינה אחת מגיעה לסיומה והופכת למשהו אחר? הרי האור העליון הוא מופשט, חשוף, אין בו שום חלקים, הבדלים ופרמטרים כמותיים.

בכללות, כפי שאנחנו יודעים, יש ארבע בחינות שנולדו מהשורש. חמשת החלקים האלה נבדלים זה מזה. בכלל, כל דבר יכול לשנות את הטבע שלו רק בתוך התבנית של חמשת השלבים הללו.

וכאן אי אפשר להסתדר ללא ההפסקים בזמן המעבר מבחינה לבחינה. כי בכך אני משנה את התכונה לתכונה ההפוכה ממנה. בצורה כזאת, תכונת ההשפעה של בחינת "שורש" הפכה לתכונת הקבלה בבחינה א', ולאחר מכן, ההשפעה הקבועה בבחינה ב', הפכה לשפע עוד יותר גדול, כפול, באמצעות הקבלה בבחינה ג', ולבסוף התכללה במלואה בקבלה בבחינה ד'.

כל בחינה הפוכה מהבחינה הקודמת לה. תמיד ה"מלכות" של העליון הופכת ל"כתר" של התחתון. האם ניתן לדמיין כיצד דבר כזה אפשרי? הרי ה"מלכות" היא הרצון לקבל, וה"כתר" הוא הרצון להשפיע. ובכל זאת, הם מחליפים זה את זה.

אם כן, "גלגול" הוא שינוי מהותי. היום אני לא כמו שהייתי אתמול, ובעוד עשר דקות לא אהיה כמו שאני עכשיו. זה נקרא "גלגולים".

שאלה: האם בכך הרצון לקבל גדל?

תשובתי: הרצון לקבל אינו גדל, אלא משנה את צורתו באופן איכותי. ה"גלגול" הוא לא הגדילה, אלא התוצאה הסופית. במשך החיים אתה צובר ידע, רוכש שכל, מקבל רגש, אבל עדיין אינך מסיים את הגלגול, עד שלא תשנה את ה"צורה" שלך, כלומר, את המהות שלך, את התכונות הבסיסיות שלך. דווקא הן אלה שמשתנות לתכונות ההפוכות מהן.

בטבע הדומם, הצומח והחי אין גלגולים. הם שייכים רק לדרגת ה"מדבר". הגדילה ההדרגתית היא לא גלגול. מדובר רק על השינויים, המעברים מהקבלה להשפעה ולהיפך.

לדוגמא, ממצב מסוים ירדתי לקבלה ועליתי להשפעה, שוב ירדתי ושוב עליתי. זה נקרא "גלגולים". כי בכל פעם אני עובר את "הקו האדום" שמבדיל בין שני מצבים הפוכים, מינוס ופלוס.

ואילו אם אני עולה או יורד, גדל או מצטמצם בתוך המצב הנוכחי, זה לא נקרא "גלגול".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום", 17.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ארבע בחינות של התפתחות הרצון
הוי"ה – אלוקים
אי שביעות רצון היא המנוע להתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest