דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גילוי הבורא – בעולם שלנו

גילוי הבורא – בעולם שלנו

photo_rav_gh70_230.jpg

שאלה: בזמן האחרון בשיעורים ובקונגרסים אנו שומעים ממך דאגה רבה מבעיות העולם הזה. מצד אחד זה הגיוני, אבל מצד שני, האם זהו נושא שבו עוסקת הקבלה הקלאסית? התלמידים שלך, על רקע הבעיות בעולם הזה, מצפים ממך יותר מכל לבירור שאלות הנוגעות לתיקון הנשמה וחזרתה לשורש שלה.

תשובה: הקבלה היא שיטת גילוי הבורא לאדם בעולם הזה. עד לזמנינו רק יחידים בכל דור גילו את הבורא. בתקופה שלנו, בעקבות התפתחות האגואיזם הכללי והגילוי שכולנו מחוברים בינינו על ידי האגואיזם – כולם יכולים וחייבים לגלות את הבורא!
אנו יכולים לעשות זאת בעזרת ייסורים (משברים) או על ידי הכרת האגואיזם כרע באמצעות חוכמת הקבלה. בכל מקרה כולנו נגיע להחלטה להשתחרר מהאגואיזם ולהחליפו בתכונת ההשפעה והאהבה לזולת. ואז, בתוך תכונת ההשפעה, בתוך התכונות המתוקנות שלנו הדומות לבורא, נגלה את הבורא בתוכנו.

בעיות העולם שלנו נועדו בדיוק למטרה הזאת, ומסייעות לנו להגיע אליה. אחרת "עד שהשמיים לא יפלו, האדם לא יזוז". לכן אני לומד את המשבר, את ההתפתחות שלו, ומסביר לכולם שמטרת הייסורים היא להפנות אותנו להכרה במטרת ההתפתחות שלנו.
אם האדם מבין את סיבת המשבר ודרך ההתפתחות שלו, אז ידע איך לברוח ממנו, הוא מחליף בכך את דרך ההתפתחות הקשה בדרך נעימה. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לשנות בעצמנו בעולם הזה הוא, להחליף את ההתפתחות שלנו בכוח הייסורים שדוחף אותנו באיטיות אל המטרה, להתפתחות בכוח האור, הבורא. רק כאן קיים חופש הבחירה שלנו! ראה מאמר "החירות".

שיעורים על פי המאמר "השלום בעולם"

שיורים על פי מאמר החרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest