דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גדלים על התוספות של הבורא

גדלים על התוספות של הבורא

שאלה: במה נבדלים זה מזה הרצונות של דרגות ה"דומם", ה"צומח", ה"חי" וה"מדבר"? איזה פרמטר משתנה בסקאלה הזאת?

תשובתי: חלק מהבורא שנמצא בתוך הדומם, עושה מהדומם צומח. עוד חלק נוסף עושה את הרצון של הצומח לחי, ועוד חלק מעלה את הרצון של החי לדרגת ה"מדבר". כל פעם מתווסף כוח איכותי נוסף: "מלכות דעליון" הופכת ל"כתר דתחתון". הכוח של הבורא שמסתתר בה פורץ כלפי מטה ומוליד מדרגה תחתונה חדשה.

הצורה של המדרגה החדשה נקבעת מלמעלה באופן ישיר, ואילו התוכן, המילוי, המהות של המדרגה, שלפיו נקבעת הדרגה, מגיע מהבורא. לכן, בכל ד' בחינות דאור ישר אופייני אותו החומר של רצון לקבל, אבל הם שונים זה מזה מקצה לקצה, מפני שלכל בחינה מתווסף חלק חדש של הבורא.

דרגת הדומם יכולה רק לשמור את עצמה, כפי שהבורא ברא אותה. זה מה שנקרא, "עובר במעי אימו".

דרגת ה"צומח", היא כבר לא מבטלת את עצמה לגמרי בפני העליון, היא כבר רוצה להוסיף משהו מעצמה, מקבלת מזון רק כאשר רוצה לאכול, וכולי. היא מסוגלת לגרום תענוג לאמא ובהתאם לכך, סובלת כשמתרחקת ממנה או שמחה כשמתקרבת אליה.

דרגת ה"חי", כבר מתקרבת או מתרחקת באופן עצמאי, ובזה יכולה לעשות נחת רוח גדול יותר. יש לה כבר שׂכל, היא מסוגלת להיות הפוכה או דומה לעליון. היא מזדעזעת מההופכיות וחוזרת להיות דומה, ובזה עושה יותר נחת רוח. לא במקרה בעולם שלנו אוהבים יותר ילדים שובבים מאשר ילדים שקטים. כי ילד שקט לפעמים לא מרגישים, ואילו השובב שעושה לך קצת צרות וכו', אתה מרגיש ממנו את הפרשי המצבים, אתה יותר אוהב אותו, יותר קרוב אליו. הוא מעורר אותך, הוא משנה את מצב רוחנו ובסופו של דבר מזמין אהבה. כל הזמן עושה "חריץ" בלב וגם לפעמים "מורח" על זה משהו טוב.

ומה שנוגע לדרגת ה"מדבר", אז היא יכולה להיות במקום הבורא בבריאה, היא דואגת להכול ומקבלת את כל הבריאה כהזדמנות להשפיע לבורא.

וזה מה שאופייני להתפתחות הזאת: ככל שהנברא מתדבק יותר בבורא, כך באופן ברור יותר מגלה את ההופכיות אליו…

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 11.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את עצמך בתוך "אמא בינה"
לעמוד מול הבורא ולהיות כמו הבורא
השוויון קשה מנשוא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest