דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גדילה פנימה ולמעלה

גדילה פנימה ולמעלה

laitman_2012-03-25_143_w.jpg

שאלה: מהי המעלית שאיתה אנחנו עולים למרכז הקבוצה?

תשובתי: אני עולה על ידי זה שאני סופג את הרצונות והתשוקות של כל החברים. אני מכניע את עצמי ומגביה את האחרים, בכך אני מחשיב אותם כחשובים יותר ממני והודות לכך אני מקבל מהם כוח.

הכוח הזה נותן לי דחף, יכולת, אופן נכון, שמאפשרים לי להידבק למרכז הקבוצה. קודם כל, זה עוזר לי לתאר לעצמי את המרכז הזה, מפני שאני כל הזמן מתבלבל ומאבד את המושג הזה. אני חייב להחזיק בו, כמו על הכוונת, וכל הזמן לתקן את עצמי.

אנחנו התחלנו מהנקודה המרכזית הזאת, מפני שכל הזמן נעסוק בה. אנחנו גדלים רק על הבסיס שלה – החל מהנקודה הזאת ויותר ויותר למעלה. אבל גדילה מסמלת לא סתם גובה פיזי, אלא ריכוז יותר ויותר גדול בחיבור הפנימי.

לכן בסדנאות הבאות אנחנו צריכים לברר מה זה רצון, הרגשה, השגה, איך הם מקושרים ביניהם, ובאיזו מידה, כדי שאנחנו נוכל להשיג בתוכן את השורש שלנו, את הבורא.

זוהי עבודה מעשית, שאותה עלינו לבצע במשך כל החיים ולא רק בסדנאות. אני כל הזמן נמצא בסדנה עם עצמי – לפני השיעור, לאחר השיעור, 24 שעות ביממה, כדי לחבר יחד "ישראל, אורייתא וקוב"ה". אני צריך לשמוע לחברים, לא רק כשהם אומרים איזה שהן מילים, אלא לשמוע מה אומר הלב שלהם. את כל ההתרשמויות אני מקבל דרך מרכז הקבוצה, דרך כולם.

הבורא מתייחס אלינו כאל מערכת מתוקנת, אבל אני לא יכול לראות את זה בצורה כזאת, אלא אני דן לפי החסרונות שלי – "כל הפוסל במומו פוסל". אם אני אתקן במקצת את המום האגואיסטי שלי, אז אני אצטרף למושג המתוקן של הקבוצה, כפי שרואה אותו הבורא. ובשביל זה לא צריך לחכות לשעה שנקבעה לסדנה – כל החיים הם סדנה המכונה "עבודה פנימית", "עבודת ה'"!

מתוך שיעור בנושא "שיחה על הסדנה", 24.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להסתובב כל השבוע סביב הנקודה המרכזית
ההצטלבות של כל הרצונות
הכיוון למרכז החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest