דף הבית / המשבר ופתרונו / גברים, איפה אתם?

גברים, איפה אתם?

דעה: (פרופ' מ. רשניקוב, רקטור האוניברסיטה לפסיכואנליזה): המדענים מדברים על בעיה חברתית, על סוג חדש של גברים. שילוב של בן מפונק וקאובוי שנלחם על המקום תחת השמש. החשש הוא לא האינפנטיליות שלהם, אלא הנטייה להיות אגרסיבי ברצון להצליח.

בברית המועצות לשעבר הממשלה הייתה חושבת, מחליטה וכמעט עושה הכול במקום האנשים. ומאז שהממשלה הפסיקה להיות ה"הורה" החזק ביותר, כל הנטל של סדר החיים נפל על הגברים, שצריכים עכשיו לקבוע הכול בעצמם. בחברה המערבית, לפני המשבר, גם הכול היה ברור ומחולק.

אבל, נכון להיום, החינוך המשפחתי אבד, 50% מהמשפחות לא שלמות, הטלוויזיה והאינטרנט מחליפים את ההורים והם מפיצים התנהגות אגרסיבית, רצון לקחת בכוח ובכל מחיר. לבני הנוער אין ראייה חיובית על העתיד. בתוך המשבר של החברה המודרנית איבדנו את ההבנה של המוביליות (ניעות) החברתית, תעודה וידע לא עוזרים לפרוץ. ולפנינו משבר עוד יותר גדול!

הערה: רק חינוך יכול לתמוך בבני הנוער, למלא אותם ביחס טוב לחיים ולעולם, להראות ערכים אחרים מעבר לחומריים, לגרום לרצון להתמלא מתקשורת, מגילוי קיום העליון, תוך חלוקה שווה והוגנת שבה אין מקום למאבקים ולתחרות. הטבע משאיר לנו רק תסריט כזה של החיים. ההצלחה שלנו תלויה בכך, עד כמה נוכל להשתלב בתוך המודל הזה.

ידיעות קודמות בנושא:
גברים חלשים ונשים חזקות
איפה אתם, הגברים האמיתיים?
לאן נעלמו הגברים האמיתיים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest