דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ב' בחינות בהשׂגה

ב' בחינות בהשׂגה

laitman_2010-12-12_9500-70.jpg

מתוך בעל הסולם, "שמעתי", מאמר קס"ו "ב' בחינות בהשגה":
"יש ב' בחינות: א) בחינת השתלשלות העולמות מלמעלה למטה. ב) בחינת מלמטה למעלה.
בחינה הא' – "אשר ברא אלוקים לעשות", היינו שהשם ית' הכין לנו מקום לבחינת עבודה.
בחינה ב' – שאנחנו מתחילין לעסוק ולהלביש מלמטה למעלה…
וזה לקטן שמתחיל לאכול לחם אין לו אז עדיין שום מושג רק בהלחם, וכשמתחיל להתבגר אז הוא מתחיל להבין שיש להלחם בחינת סיבה, הגורם לצורת הלחם, היינו שיקבל את צורתו המתראה לעיניו… אבל אח"כ מתחיל עוד לחקור… עד שבא להמצב שלוקחים חיטים וזורעין אותן בקרקע, ועד אז הוא יכול רק לקבל מהלחם היינו שיחסור מהלחם שישנם במציאות העולם, אבל אחר כך כבר הוא יודע איך להוסיף".

אם אני אקח סתם חתיכת לחם ואתחיל לאכול אותה, אז אני ארגיש תענוג בלבד שמתלבש ברצון שלי ושום דבר יותר. אחר כך אני מתחיל להרהר: ממה עשוי הלחם הזה? זוהי המדרגה הקודמת שלו. כדי להשיג את המדרגה הקודמת הזאת, אני צריך להתעמק בה, לעלות עליה ולהשיגה. היה מצב כלשהו, שקדם ללחם, למשל הבצק. ואני צריך להתקדם ולגלות על קיומו. אני עולה מדרגה אחת ממני, מהלחם, אל הבצק, ומשיג את מה שהתרחש בהתפשטות ממעלה למטה, מהבצק אל הלחם.

ואחר כך מהבצק אני עולה עוד יותר למעלה, אל הקמח והמים, ומגלה שמהם נעשה הבצק. אחר כך אני מתקדם עוד יותר למעלה ומגלה מאיזה מקור נלקחו המים ושהקמח נעשה מגרגרי חיטה. ומהיכן באים הגרגרים? כך אני מתקדם יותר ויותר למעלה, עד שאני משיג את המקור עצמו. אני מצידי הלכתי לקראת השורש, אך ברור לי שמהשורש ועד אליי התפשטו המדרגות, עד שהשיגו את ה"לחם". "לחם", פירושו תענוג. אני כל הזמן חוקר את הרצון שלי: תענוג או חוסר תענוג, הסיבה שבגללה אין לי תענוג וכיצד להשיגו. אין לי יותר מה לחקור. סביב זה נסובים כל החיים שלנו והרגשתם.

דרך הפעולה שמתגלה על ידִי אני משיג את השורש, שממנו נובע כל היחס אליי מלמעלה, אני עצמי, וכל הדרך ממעלה למטה הכוללת בתוכה גם כן את החזרה שלי ממטה למעלה. אם אני משיג את השורש, אז אני מגלה את המצב האמיתי. וכל שאר המצבים הקודמים שגליתי קודם לכן: שנוצרו בזמן הירידה אליי ממעלה למטה ובעלייה שלי למעלה אל השורש, היו דרושים רק כדי לגלות את המצב האחד והיחיד שקיים.

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם "שמעתי", 27.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפיצול הוא יחסי, ואילו האמת היא אחת
עולמות שהולכים זה לקראת זה
מטוטלת העולמות העליונים

"שמעתי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest