דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "קראוהו בהיותו קרוב!"

"קראוהו בהיותו קרוב!"

laitman_2010-12-26_0785_us-70.jpg

נבראנו עם טבע אגואיסטי, לכן אנחנו לא מסוגלים לחשוב על שום דבר מלבד המילוי בתענוג. אם בראשנו מופיעה מחשבה כלשהי על השפעה, שמרימה אותנו במקצת מעל האגואיזם הפרימיטיבי ואנחנו מתחילים לחשוב הפוך, זה כמובן לא מגיע מהטבע הפנימי שלנו אלא מהאור, מהבורא. בבריאה קיימים רק שני כוחות: כוח הבורא – הרצון להשפיע, וכוח הנברא – הרצון לקבל. לכן, אם פתאום מתעוררת באדם השתוקקות לחשוב על מה שמעבר לקיומו הגשמי, כלומר, על מהות חייו, משמע שהאור העליון התחיל להשפיע עליו.

ואז מובילים את האדם לקבוצה או שהוא נתקל בספר קבלה או שהוא שומע פתאום רעיון כלשהו. כל אחד נפגש עם הקבלה לגמרי "במקרה", אך עלינו להבין שאין זו יד המקרה. כשהאדם מגיע למקום הנכון ומקבל הזדמנות להיות בקשר עם רב, קבוצה וספרים, אסור לו להחמיץ אותה. הכול תלוי בנו. כל אחד יהיה חייב לעבור תהליך כלשהו, אך קיים גם חלק שעלינו לארגן בכוחות עצמנו. אם הבורא קרא להתפתחותנו, מאותו הרגע שאנחנו מבינים שזו הזמנה מלמעלה, אנחנו לא יכולים להחמיץ אותה.

לכן אנחנו מתארגנים בקבוצות, באים כל יום לשיעורים, מקבלים השראה זה מזה על חשיבות המטרה ועורכים אירועים מגוונים. כל הפעולות הללו צריכות לגרום לי להבין את חשיבותו של תהליך ההתפתחות הרוחנית. אם הקבוצה חושבת ללא הפסקה על הדרך למטרה, זה משתקף בכל אחד מאיתנו וגורם לנו להיות קשובים יותר. ואז, אם נפתחת בפניי הזדמנות כלשהי ומתעוררות בי מחשבות על התקדמות ועל גדלות המטרה הרוחנית, אני תיכף ומיד מגיב על כך. הרי הרגעים אלה הם חשובים מאוד. הכול תלוי בתגובות האדם על קריאות הבורא.

למעשה, בכול יום אנחנו מקבלים מספר הזמנות כאלה. אם נגיב נכון, מחר נקבל עוד יותר! ומחרתיים עוד יותר! כך ניתן להגיע למצב שבו כל הזמן נרגיש שאנחנו נמצאים בשיח עם הבורא. עד שבכל ההזדמנויות הללו, במחשבות, ברצונות המתחלפים בך תתחיל לחוש קשר בלתי פוסק עם הבורא. קיימות מספר רמות של קשר כזה, שצריך רק לגדול ולקבל צורות שונות. הוא בא והולך כדי לעורר בנו רצון גדול יותר.

זה כמו משחק, פלרטוט, שבאמצעותו הבורא מעורר בנו את הרצון לרדוף אחריו. כמו שכתוב: "דומה דודי לצבי", שבעודו בורח כל הזמן מביט לאחור, נעלם ומתקרב שוב. כך הבורא משחק  איתנו, והעיקר – לא להחמיץ את ההזדמנויות שמופיעות ולהגיב עליהן ברגישות. כשאתה מרגיש התעוררות, עליך לזכור שהיא מגיעה מלמעלה ולהיענות לאתגר. כמו שכתוב: "קראוהו בהיותו קרוב!"

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם "שמעתי", 24.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אגו שסובל מאור של טוב
להרגיש מה זה להיות בורא
רק הטה אוזנך !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest