דף הבית / אהבה / זוגיות / בת הלוויה שבחר עבורי הבורא

בת הלוויה שבחר עבורי הבורא

שאלה: האם קיים הבדל בהתפתחות הרוחנית של גבר ואישה, ובמה זה מתבטא?

תשובתי: אם מדברים על תהליך היסטורי, אז אנחנו רואים שברגע שאברהם החל לגלות את חכמת הקבלה, הוא קיבל הוראה להתמזג עם החלק הנשי שלו: "כל מה שתאמר לך שרה, שמע בקולה". החלק הנשי קובע הכול. כל מה שהגבר מגלה, הוא מגלה באישה, החלק הגברי של הנשמה בתוך החלק הנשי הפנימי של הנשמה, והגבר בתוך אישה. הרב"ש כתב ואמר לא פעם שבחברה המתוקנת, במשפחה מתוקנת, גבר ואישה, בעל ואשתו, נמצאים בתהליך גילוי הבורא ביניהם.

שאלה: מה זה אומר?

תשובתי: אני יודע שקיבלתי אותה מהבורא. ואם אני מקבל אותה כחלק, שבעזרתו אני משׂיג את הבורא, אני באמת מיישׂם את עצמי.

שאלה: כלומר אישה, היא השותף שלי בדרך הרוחנית?

תשובתי: היא לא סתם שותפה. אני רואה בה בת-לוויה שבחר עבורי הבורא. ואם אני מתייחס אליה באופן כזה, אז אני לא פונה אליה, אלא אני פונה אליה ואל הבורא בו זמנית ומרגיש, שהיא מתייחסת אליי באותה הצורה. זה נראה כפיצול לא טבעי, אך זה מאוד טבעי, מאחר וזה מכוון למטרה.

יוצא, שבכל רגע בחיי, מהמצבים האינטימיים ביותר ועד לכלליים ביותר במשפחה, ובוודאי גם בחברה ובעולם, אנחנו מתחילים להתייחס זה לזה כאילו הבורא שורה בינינו. אנחנו מרגישים, שהכוח הזה צריך לחבר בינינו, למלא את החללים הריקים שבינינו, לתקן את הדחייה והשׂנאה שמתלקחת בינינו. הבורא עצמו מגיע, כדי למלא את החלל הזה ולחבר בינינו. אנחנו יכולים להתחיל ליישׂם את זה במשפחה, במקום הכי קרוב עבור כל אחד ולהמשיך בכל העולם.

מתוך התוכנית "קבלה למתחיל", 14.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האם ישנן נשים שעברו מחסום?
איש ואישה: היכן השכינה ביניהם?
רק הבורא נותן את הנשמה

One comment

  1. מה קורה כאשר אחד מבני הזוג לא נמצא בדרך ולא נמשך לקבלה? האם גם אז הבורא נמצא בינינו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest