דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשדה של מתח יותר ויותר גבוה

בשדה של מתח יותר ויותר גבוה

laitman_2010-12-12_9526.jpg

כל המציאות, חוץ מאיתנו, נמצאת במצב של מנוחה ומחכה לעבודה שלנו. הכול כביכול מתפתח ומשתנה כל רגע, אך ללא שום בחירה חופשית. התוצאות של שיתוף הפעולה בין ה"אור" לבין ה"כלי" שנמצא מולו, מוקרנות, מתפשטות ומשתלשלות למטה ומשפיעות יותר ויותר על העולם.

הקשר בין ה"אור" וה"כלי" נוצר בינתיים ללא ההשתתפות שלנו, ללא ניסיון לקבוע ביניהם קשר נכון. ואם אנחנו לא קושרים ביניהם בצורה נכונה, אז שני קווי הכוח הללו משתלשלים יותר ויותר למטה, במקביל זה מול זה ומשפיעים עלינו, שנמצאים ביניהם.

כל העולם נמצא בשדה בין שני הכוחות האלה, פלוס ומינוס: דומם, צומח, חי ומדבר (האנושות) ובתוכו גם ישראל. הכוחות החיובי והשלילי משתלשלים יותר ויותר רחוק ממעלה למטה, כלומר מתגלים זה מול זה בעוצמה יותר ויותר גדולה, שהמינוס והפלוס נעשים יותר מנוגדים זה לזה.

ואם אנחנו בבחירתנו החופשית לא יכולים לקשור ולהשלים ביניהם בצורה נכונה, אז הם יורדים לדרגה יותר נמוכה וגורמים לצרות יותר ויותר גדולות. כאילו שהיה מתח של 10 – לעומת 10 +, וזה נהיה 100 – מול 100 +, כלומר הניגוד ביניהם נעשה הרבה יותר גדול. לכן הצרות הולכות ומתגברות, ואז אין לנו ברירה, והם מחייבים אותנו לעשות איזשהו קשר בין הפלוס והמינוס.

אם אנחנו יוצרים קשר כזה, אז כל הטבע הדומם, הצומח והחי וכל אומות העולם, גם כן זוכים להשגחה יותר מאוזנת, כלומר לחיים שקטים. כבר אין ניגוד כל כך חזק בין המינוס והפלוס, אלא להיפך, יש משהו שמקשר ביניהם יחד. הכוח החיובי מספק כוונה והכוח השלילי מספק רצון, ואם אנחנו מרכיבים בצורה נכונה כוונה על הרצון, אז כל הבריאה כבר נהנית מהפירות של הברית הזאת. כך זה עובד.

לכוחות השליליים האגואיסטיים, לכל הרשעים (נבוכדנצר, עמלק, היטלר), שבכללות נקראים "פרעה", אין בחירה חופשית. לכן אין מה לקלל ולהאשים אותם, אלא צריך רק להבין שאף אחד אינו יכול לתקן את המצב חוץ מאלה שיש להם בחירה חופשית, שיש להם נטייה טבעית לתיקון העולם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 20.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רגעים גורליים
נקודת הבחירה היחידה
עבודה יומיומית למען התיקון הסופי

One comment

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest