דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשדה הכוח של החסדים

בשדה הכוח של החסדים

שאלה: מאיזה חומר אנחנו יכולים לבנות בינינו כלי רוחני?

תשובה: הכלי שלנו, זה הקשר בינינו. אנחנו בעצמנו לא כלים, אלא אותם חלקיקים שליליים שמהם אנחנו צריכים לדחוף את עצמנו. אני צריך לדחוף את עצמי מעצמי, מה"אני" שלי לקראת החבר. בקשר שנוצר בינינו, שם נמצאת הנשמה שלי.

החבר עושה את אותו הדבר כלפיי, והגילוי הרוחני מתרחש בינינו. כל השטח הזה שבינינו זהו הכלי הרוחני שלנו. ואילו אנחנו בעצמנו זה רק חלקיקים שליליים שאין לנו בהם יותר צורך, זה האגו שלנו שמעליו בנינו כלי של השפעה.

אבל אנחנו בנינו את הכלי הזה מחוץ לאגו, הוא מורכב מ"האור החוזר" ההדדי שלנו, שלי ושל החבר. בתוך הכלי הזה מתגלה תופעה רוחנית, בתוך השדה הזה של המאמצים ההדדיים שלנו, ב"אור חוזר" יתגלה "אור ישר".

אני עצמי, זה רק הגוף של "הפרצוף הרוחני", ומעליו אני בונה "ראש", שבו מתגלה כל "האור החוזר" ו"האור הישר". ודאי שאנחנו זקוקים ל"גוף" שמעליו אנחנו בונים את ה"ראש". אבל העיקר זה ה"ראש" שמסמל כבר את דרגת ה"אדם", יש תוספת חשבון.

לכן, המשימה שלנו היא ליצור את השדה ההדדי הזה, למלא את החלל שבינינו ב"אור חוזר", בהשפעה. ואז במידת ההשפעה, במידת "האור החוזר", ה"חסדים", שבו אני ממלא את העולם, בו מתגלה בהדרגה הבורא – באותם הכלים שבכוונה מצטיירים לי כזרים, כדי שאני אצטרך לתת יגיעה כדי להשפיע להם.

תתאר לעצמך, שכל העולם היה נראה לך כמלא בילדים שלך. האם היית יכול לעבוד ללא תלות בשום דבר? – לא היית יכול. אתה לא יכול להתייחס לילד שלך כאילו זה אדם זר, ובמיוחד לא לשנוא אותו.

אבל אם אתה תשדל להתייחס לחברים כמו לילדים שלך, אז המאמצים האלה יביאו לך הרגשה רוחנית. ולכן ניתנה המצווה "ואהבת לרעך כמוך".

מתוך שיעור "תלמוד עשר הספירות", 08.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על הבורא במילים הפשוטות ביותר
מדרגות השגת הבורא
פגישה עם הבורא על גשר האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest