דף הבית / אהבה / זוגיות / לא המתנה היא היקרה, אלא תשומת הלב

לא המתנה היא היקרה, אלא תשומת הלב

מלכתחילה, הפיתרון הוא רק לארגן את הסביבה שבה כל אחד יוכל לתדלק את עצמו בדלק, כדי לעבוד "למעלה מהדעת", כלומר למעלה מהאגו. בשביל זה לוקחים כמה זוגות נשואים והעבודה איתם מתחילה באמצעות תרגילים, דיונים.

כמו שאנשים מגיעים לחברה שבה רוצים לרזות מבלי שיש להם מושג איך לעשות את זה, אלא רק רצון גדול, כך גם פה אנחנו מתאספים בקבוצות של 10-20 אנשים ומשפיעים זה על זה. מזה כל אחד מרגיש כוח, חשיבות המטרה, לחץ.

אנחנו מאוחדים במטרה משותפת, לבנות יחסי משפחה טובים. כל הזוגות מסתכלים על המשפחה שלך ומספקים לך כוח להחזיק מעל לאגו ההדדי, באהבה והשפעה הדדית. הם כל הזמן נותנים לך אנרגיה, חשיבות, מספקים את כל האמצעים שמאפשרים להיות מעל האגו.

ככל שיש יותר זוגות בכזאת קבוצה וככל שהם חזקים יותר, כך טוב יותר. וחוץ מזה, חשוב עד כמה הם מקושרים ביניהם.

אנחנו עדיין לא הגענו להכרה שהטבע שלנו הוא המכשול העיקרי בדרך לחיים טובים. אם אתה עדיין לא מבין מה זה האגו שלך, אז תשאל את בת הזוג והיא תספר לך מי אתה. בדיוק כפי שאתה יכול לספר על כל החסרונות שלה.

אבל אותם החסרונות שכל אחד רוצה לתקן באחר, דווקא זה האגו העצמי שלו. כי אנחנו רואים בבן/בת הזוג תכונות שליליות של האגו שלנו כמו בראי. כל הרע שאני רואה בצד הנגדי שייך לי, ללא שום צל של ספק. אפילו שאני בטוח שהתכונות האלה בכלל לא אופייניות לי, אלא הצד הנגדי קיבל אותם בירושה מאימא או מסבתא, אבל כל זה הן המידות הרעות שלי.

אבל אנחנו מבינים שאין לנו ברירה ואנחנו חייבים להיפטר מהביקורתיות שלנו, להתעלות מעליה, מעל לכל השליליות שאנחנו רואים בבן/בת הזוג. והוא/היא נוהג אותו דבר ביחס אליי, בכך שמתעלה מעל הביקורתיות שלו, ואנחנו מתייחסים זה לזה כאל שלמות גמורה. בת הזוג שלי היא שלמות אמיתית, והרצון היחיד שלי הוא לקיים את כל הרצונות שלה, אני מוכן לעשות עבורה הכול, והיא תעשה באופן זהה הכול למעני.

אם יהיה לנו את הדלק הדרוש, אז אנחנו ניישם את כל זה. ואז אנחנו לא נדרוש זה מזה הוכחות של נאמנות מוחלטת מהבוקר עד הלילה. להיפך, אנחנו נראה שמכוח האהבה שלנו, אנחנו כמעט ולא דורשים שום דבר אחד מהשני. אני בעצמי שמח לעשות הכול למען אשתי והיא למעני. יוצא, שאנחנו נהנים מהדברים הכי קטנים ופשוטים, בכך שמקבלים מזה תענוג הדדי עצום.

אני לא אצטרך לקנות מתנות יקרות, תספיק ההרגשה הפנימית שממלאת אותנו כך שאנחנו לא צריכים יותר שום דבר. אנחנו מרגישים את עצמנו בדומה לזוגות צעירים שמוכנים לחיות בדירה קטנה בתנאים הכי צנועים, העיקר להיות ביחד. זה מסמל ש"על כל פשעים תכסה אהבה".

לא יהיו כאלה הפרות או חסרונות שלא ניתן יהיה למלא אותם באהבה…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה 33, 12.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נשוי, אך חופשי כציפור
על הגלים הסוערים של החיים המשפחתיים
טכניקה של ויתורים במשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest