דף הבית / המשבר ופתרונו / בשביל מה יש צורך באלטרואיזם?

בשביל מה יש צורך באלטרואיזם?

דעה: בעולם המודרני האינדיבידואליזם משגשג. הרעיון של "לחיות למען עצמך", הוא עד כדי כך חזק שכדי לעשות משהו למען אחרים יש צורך לנמק את זה.

העניין הוא, שלכל אדם יש איזו כמות של כוחות (אנרגיה), שאותם הוא יכול לבזבז על פעילות ועשייה.

כמו כן, יש לו איזו כמות של צרכים אישיים שאותם ניתן לספק על ידי פעילות זו או אחרת. והסיבה לצורך באלטרואיזם היא, שלאדם יש הרבה יותר אנרגיה ממה שנדרש לסיפוק הצרכים האישיים שלו.

כלומר, אם נסתכל על הצרכים האישיים של האדם, אז יסתבר שהם לגמרי לא גדולים: לעצמו האדם זקוק למזון, ביגוד, בית, כמות קטנה של בידור. כל שאר הצרכים הם כבר קולקטיביים, כלומר לעשות משהו (באופן אגואיסטי) לא לעצמך, אלא עבור האחרים.

אצל האדם המודרני נשארים הרבה יותר כוחות לאלטרואיזם מאשר לאבותיו. כלומר, האדם המודרני זקוק לאלטרואיזם יותר מאשר הדורות הקדומים.

זה בא לידי ביטוי בעצלות, בדיכאון, באיבוד המוטיבציה. כלומר, על ידי סיפוק מהיר של צרכיו האישיים, האדם המודרני אינו מבין מה עליו לעשות הלאה. מאחר והרגילו אותו לחיות למען עצמו, אין הוא יודע במה להעסיק את עצמו, ובסופו של דבר הוא לא עוסק בכלום ומתלונן על ירידה במוטיבציה.

ואם הוא יתחיל לעשות משהו למען האחרים, אז המוטיבציה תופיע מיד, והמוטיבציה הזאת תסתבר למעשה כאין סופית, מפני שלעשות משהו למען האחרים אפשר למעשה בצורה אין סופית, וזה אומר, שהוא יוכל להשקיע את עצמו בפעולות הללו באופן מלא, ודווקא זה מה שחסר לאדם להיות מאושר, להשקיע לגמרי במשהו את כל האנרגיה שלו.

אם אנחנו נסתכל על אנשים שעושים דברים גדולים, אז נראה, שכל הדברים האלה מכוונים תמיד למסות עצומות של בני אדם. האנשים האלה אף פעם לא מתלוננים על חוסר מוטיבציה, אלא הם יכולים להתלונן על זה שלא מספיקים החיים למימוש של מה שהם תכננו לעשות.

הדרך היחידה להיות מאושר ולרכוש מוטיבציה למעשים בכל גודל, זה לעשות משהו לא רק עבור עצמך, אלא גם עבור האחרים. מפני שרק במעשים למען האחרים יכולים להיות מוטיבציה גדולה ומימוש עצמי.

תגובתי: ובהמשך, הפסיכולוגיה האגואיסטית (המוטיבציה) עוברת בהדרגה לחכמת הקבלה, מפני שהמוטיבציה האגואיסטית "לעבוד למען כולם" גם כן מתרוקנת ומתעורר הצורך במוטיבציה חדשה, למען הבורא. ומאחר והבורא הוא "בלתי נדלה", אז בעשייה ובפעילות הזאת האדם מגיע להרגשה של פעולה נצחית ומילוי בלתי מוגבל.

ידיעות קודמות בנושא:
חמלה היא סימן של אינטליגנציה
האנומליות של האלטרואיזם
אלטרואיזם בריא לגזרה

One comment

  1. עופרה תותי

    שלושת הקוים

    ימין שמאל אמצע

    איזון בדרך האמת

    רצון תורה תיקון

    רק דרך הערבות קבלה לעם בני- ברוך
    בפ"ת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest