דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה אני גדֵל?

בשביל מה אני גדֵל?

אני נמצא ברשת של כוחות שמשפעים עליי. הסכום הכולל שלהם, זהו הטבע. אז מה מטרתו? מה הוא רוצה ממני? לְמה הוא מוביל?

ברור לי שההתפתחות שלי היא מטרתית. אני משוכנע בכך לפי הדוגמה של שאר חלקי הטבע. לדוגמה, מפרי קטן וחמוץ גדֵל תפוח גדול, עסיסי ומתוק.

כשם שמתפתח הטבע הצומח והחי, כך גם אני מתפתח ועובר מצבים מנוגדים, רעים וטובים. לא ניתן לנוע רק בצד אחד, אני נע לסירוגין: צעד שמאלה, צעד ימינה, וכך שוב ושוב. בכל פעם מתגלה לי חיסרון שתואם למילוי העתידי.

כאן אני מבצע חישוב: לְמה מוביל התהליך הזה? לאן מכוון אותי הטבע? ואז אני רואה שהוא מחייב אותי להתפתחות חברתית. במשך אלפי השנים האחרונות היה צורך לפתח יותר ויותר את החברה, ובחברה את הקשרים ההדדיים בינינו.

אנחנו גילינו את הרע, את האגואיזם שלנו, את השנאה שלנו זה לזה, ובסופו של דבר אנחנו מתחילים להבין את הנחיצות בחיבור. זה הופך להיות ברור בעולם המודרני והגלובלי.

במה כאן התועלת? – התועלת היא בכך שאעלה למדרגה הבאה של ההתפתחות שלי, לדרגה של טבע הבריאה הכולל. אני אשיג את הטוב המוחלט, ארכוש הידמות לטבע המושלם.

ולכן אינני לוקח בחשבון את מצבי הביניים שאני עובר בדרך. אם אני אוחז במטרה, חושב עליה באופן קבוע, אז טוב לי גם עכשיו. העיקר "לצוף" מעל לכל ההרגשות הנוכחיות, גם מעל לרעות וגם מעל לטובות…

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מעל לגלים
תתעורר
החיבור בין בני האדם כפסגת האיזון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest