דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה אנחנו נוסעים לכנס?

בשביל מה אנחנו נוסעים לכנס?

Laitman_2011-01-27_3421_w.jpg

שאלה: הכנס בברזיל מתקרב. מה הוא יכול לתת לאלה שיגיעו אליו פיזית?

תשובתי: אם האדם כבר היה בכנס שלנו, והפעם הוא לא יכול להגיע, יכול להיות שזה לא כל כך קריטי. מצד שני, אנשים כאלה כבר מבינים בעצמם, שהכנס שווה את המאמץ. ומה שנוגע לאנשים שמעולם לא היו בכנסים, כדאי להם להשקיע את כל המאמצים כדי להגיע.

היום הכנסים שלנו הם בראש ובראשונה חיבור. אנשים לא מגיעים כדי סתם לשמוע אותי נואם על הבמה. הכנס מפעיל אותי כדי ליצור כלי, רצון, יחד עם כולם במקום. אז אני ארגיש את ההבדל בין המחשבות לבדי והמחשבות במעגל הכללי. אלא הן שתי רמות חשיבה והרגשה שונות לחלוטין.

הכנס מאפשר לטעום קצת מהאיחוד שלנו, שמהותו של האיחוד הוא ה"אחוריים" של הבורא. כאשר האיחוד שורה במקצת על האדם, הוא מגלה שכאן מסתתרת הרגשה מיוחדת, אותה "נקודת האיחוד" שעליה מדבר בעל הסולם. ואם האדם מגלה את החֵן של האיחוד הזה עם הקבוצה, בזה הוא מגיע לשביל שמוביל אל הבורא.

באופן כזה, הכנס זאת הזדמנות נדירה, שעל ידה האדם יכול להמשיך לצעוד בבטחה גם הלאה בדרך, מפני שכבר נשארו בו ההתרשמויות הנכונות. אני לא חושב שאפשר להשיג את זה ללא חיבור ממשי בפועל.

לכן, חשוב מאוד להגיע באופן אישי. אדם שכבר היה בכנס, באופן כללי כבר מבין שצריך לנסוע בכל מחיר סביר. אבל אם אף פעם לא הרגשת את זה, אז פשוט תשמעו לעצה: תבואו, וזה הכול. כי במדינה כזאת כמו ברזיל, הכנס הבא, במקרה הטוב, יתקיים בעוד שנתיים- שלוש. כדאי אפילו לקחת הלוואה ולהחזיר אותה אחר כך במשך מספר חודשים. כי בזה אתם מספקים לעצמכם קניין גדול ואמיתי, שאם תפספסו אותו אתם תצטערו אחר כך. חוב סביר, זה לא נורא. לא צריך לדחות כל החיים את העיקר לאחר כך. אני מאוד ממליץ להגיע.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 16.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכנס כצורך דחוף
היסוד של הסולם הרוחני
"לפי הצער – השכר"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest