דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברית שקושרת אותנו לנצח

ברית שקושרת אותנו לנצח

מתוך מאמר של הרב"ש, "אתם נצבים היום כולכם":

"וזה שכתוב "אתם נצבים היום כולכם…", היינו כל הפרטים שעבר עליכם, היינו כל המצבים שהיו לכם, מצבים של גדלות או מצבים של פחות גדלות, שהיה נחשב למצב של בינוני וכדומה, אתם לוקחים את כל הפרטים, ואין אתם מחשיבים מדרגה לגבי מדרגה, מטעם שלא חשובה לכם שום תמורה, אלא חשוב רק שעושים רצון ה'.

היינו דוקא בזמן שהאדם מקבל את עבודתו יתברך בלי שום תנאים, אלא שמסכים לעבוד את עבודת הקודש בלי שום תמורה, אז הקב"ה כורת עמו ברית.

שענין כרית ברית, שבזמן ששני אנשים רואים, שהם אוהבים זה את זה, אז הם כורתים ברית ביניהם, שהם ישארו באהבתם לתמיד."

בכל מדרגה אדם שוב עובר דרך בלבול וחוסר אונים. שולחים לו כאלה מצבים, שהוא לא מבין לאן הוא הולך וכיצד מתקדם. פתאום הוא מרגיש, שהוא לא מסוגל לעשות שום תנועה אפילו הקטנה ביותר, הוא לא מבין מדוע פתאום מוציאים ממנו את רוח החיים. הוא קורא מה שכתוב ולא רואה שום דבר, לעומת מה שהיה אתמול ושלשום. ולפעמים הוא אפילו לא זוכר מה היה אתמול או שלשום ומתנתק לגמרי.

כלומר, הוא עובר דרך הרבה מצבים של התקרבות והתרחקות מהרוחניות. ונדמה לנו, שכריתת הברית בין האדם והבורא צריכה לפעול דווקא בזמן התרחקות, כדי שאני אזכור את המצבים הטובים ואפילו שיבואו זמנים ומצבים רעים, אני אקווה לכך שבקרוב הכול יסתדר ויחזור לקדמותו.

אבל זה לא כך. כריתת הברית שייכת לאיכות ולא רק כמות, לא רק למצב עצמו. פעם כרתתי ברית עם הבורא לא מפני שהיה לי טוב ורציתי להיזכר בקשר שלנו כשיהיה לי רע, אלא מפני שהקשר שלנו עשה לו נחת רוח ואני מגיע להשתוות הצורה עימו. ולכן, זה לא משנה לי אילו מצבים אני עובר: טובים או רעים. מפני שהמצבים הטובים יכולים לבלבל אותי אפילו יותר, מאשר המצבים הרעים.

לפחות, במצבים הרעים האגו שלי דוחף אותי קדימה ומחייב אותי לחפש משהו, לעשות משהו. אבל כאשר מגיע מצב טוב, הוא משתק, מרגיע וממלא אותי, ואני כבר לא רוצה שום דבר. אני לא מסוגל לזוז, עד שלא יתגלה בי איזה חיסרון. ואז אני חייב להיזכר בברית שכרתתי ולמשוך רצונות מהעבר על מנת להמשיך.

יוצא, שהברית הזאת מגינה לא סתם על חוסר הקשר שלנו, אלא עוזרת תמיד לעשות נחת רוח לבורא, מעל לכל ההרגשות המרות או המתוקות. בברית הזאת יש הרבה מאוד אופנים שפועלים בכל דרגה ודרגה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בקשה לקבלת עבודה אצל הבורא
הסימן לברית יציבה
ברית לנצחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest