דף הבית / המשבר ופתרונו / דאגה הדדית היא הפיתרון לבעיות

דאגה הדדית היא הפיתרון לבעיות

שאלה: אם האנשים היו משנים את עצמם, הם ככל הנראה, היו מפסיקים סתם לבזבז כוח ואנרגיה. כיום, רק לצורך התחמשות מבוזבזים שני טריליון דולרים בשנה. בתהליך הזה מיוצרת כמות עצומה של פסולת ואשפה שצריך לעבד אותן תוך כדי שימוש בכמות גדולה של אנרגיה. אנשים ממשיכים לחיות במקומות שאינם מתאימים לחיים, ממשיכים לשאוב את משאבי כדור הארץ שאינם מתחדשים. אין לאנושות תפיסת חיים ברורה. רוב האנשים לא רוצים לדבר על הנושא הזה, כי הם חושבים לא על זה, אלא על הלחם היומי שלהם …

תשובה: הסיבה לכך היא, שפתרון ברור לכל הבעיות נסתר מהאנשים. אך הוא קיים, וכדי שהוא יתגלה, המנהיגים, השליטים של האליטה, צריכים להתחלף כדי לקחת בידיהם את תהליך הארגון של האנושות החדשה.

שאלה: האם אתה בטוח שהאנשים האלה לא ירצו להשתמש בשליטתם על המוחות ולא ייצרו סבב חדש של האליטה, חלוקה מחודשת של ההון והשלטון?

תשובה: לא, מפני שהרצונות שלנו משתנים. האדם מאבד את היחס לחיים שהיה לו בעבר – לצבור ולקנות ללא גבול. התוצאה היא, אכזבה גדולה בכל דבר. צריך לשנות את האדם, ושום דבר אחר.

על פי הערכתו של "הצלב האדום", אנשים רבים במדינות אירופה, כמו יוון, ספרד, איטליה, פורטוגל ורומניה, גוועים ברעב. וזאת למרות העובדה כי מיליוני טונות של מזון נזרקים!

הבעיה היא לא בכך שאין מספיק אוכל, הבעיה היא ביחסים בין האנשים. אם אנחנו נתקן את היחסים בינינו, בכך אנחנו נאזן כל דבר שבעולם. אך ללא הדאגה של כולם לכולם, זה לא יהיה.

החינוך האינטגרלי מקנה את התחושה הזאת תוך שבועות ספורים. אילו באותן המדינות באירופה, היו מכניסים את החינוך האינטגרלי לפני יצירת השוק המשותף, הכול היה אחרת.

היה צריך להתחיל לא במטבע אחיד, לא בכללים כלכליים משותפים, אלא בחינוך אחיד, בהבנה כי האנושות היא גוף אחד שלם.

ראשית, הם היו צריכים ליצור הדדיות מסוימת בין האנשים, ליצור סינרגיה באופי, הבנה, תקשורת. כמו במשפחה – כולם שונים, אולם למעשה זו משפחה אחת. זאת הבעיה של אירופה.

אותו הדבר קרה ברוסיה הסובייטית, כאשר החלו לאכוף בכוח את המשטר החדש ללא חינוך מקדים של האוכלוסייה. ועכשיו זה יכול לקרות שוב באירופה אם הם יתחילו להפעיל כוח. למרבה הצער, הם בינתיים הולכים בדרך הזו, פה ושם נוקטים בסנקציות כלכליות שונות. סטאלין עשה את זה בצורה הרבה יותר פשוטה של הטרור האדום, וזהו זה.

אנחנו רואים מה קורה בקפריסין. זהו גם סוג של טרור נגד הרצון.

אבל לאנושות יש תוכנית התפתחות ברורה מאוד. אנחנו חייבים להגיע לשלב הבא של ההתפתחות, ואנחנו נגיע אליו. הבעיה היחידה היא איך להגיע לזה בדרך הרכה, הטובה, המהירה. וזה תלוי בהכנה של האדם, בחינוך.

מתוך התכנית "המשבר הגלובלי", 19.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
היקום הוא רק עבור האדם
להגיע עד למנהיגים
הפופולאריות של השיטה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest