דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בריאות היא צורך רוחני

בריאות היא צורך רוחני

שאלה: הוגה הדעות והרופא הידוע, הרמב"ם, ניסח סיכום של עקרונות יסוד, שאחד מהם אומר: "לחיות בריא מהווה צורך רוחני". האם אתה יכול לפרש את זה?

תשובתי: הבריאות שלנו היא אחד התנאים לאיזון הכללי של האדם עם הטבע, האיזון של האדם עצמו והדבקות שלו עם הבורא. לכן איזון בכל הרמות, המנטאלית, המוסרית, הפיזית, האֵתית, הרוחנית, הפיזיולוגית, מהווה את אותה המערכת של האיזון המלא. ללא ספק, שאדם שישיג בעתיד, יחד עם כל העולם, תיקון שלם, יקבל מכל הצדדים רק השפעות חיוביות, והאיזון הכללי הזה יגרום לו לבריאות מוחלטת.

כאן אפשר לדבר על נצחיות, אין סופיות, חיים נצחיים, אבל כל זה עכשיו לא בשבילנו, מפני שאנחנו לא מבינים את כל אותם השינויים הנפלאים שיכולים להתרחש באדם, מפני שלפי הדימויים הנוכחיים שלנו, הגוף הגשמי אינו יכול להתקיים לנצח. אבל העניין הוא אפילו לא בזה.

העניין הוא בכך, שזה אפשרי רק כאשר האדם יתכלל במערכת הכללית, כאשר כל בני האדם בעולם יהיו עד כדי כך מקושרים בצורה נכונה ביניהם ויתחילו בכזאת צורה הדדית להשלים ולאזן זה את זה, שהבריאות של כל אחד תיקבע על ידי הבריאות הנכונה של כולם.

שאלה: כאשר הרמב"ם אומר, שבריאות פיזית זה צורך רוחני, לֵמה הוא מתכוון במילה "רוחני"?

תשובתי: הוא מתכוון במילה "רוחני" למצב הרוחני העתידי של האדם, כאשר הוא מתעלה מעל לחלק הבהמי שלו ומתחיל להבריא את החלק הרוחני שלו, שכרגע אינו מורגש על ידי אף אחד, חוץ מהמקובלים. אצל כל בני האדם הוא נמצא באיזה מצב פנימי, סמוי, עוּבָּרי, בדיוק כמו שבתינוק קטן קיים באופן פוטנציאלי הילד העתידי שלו, כלומר, לא מתגלה בשום צורה בכלל.

מתוך שיחה בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רפואה יהודית אמיתית
אם אחלה, לא אפנה לרופאים…
הכוח המרפא של הדאגה לאחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest