דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם אחלה, לא אפנה לרופאים…

אם אחלה, לא אפנה לרופאים…

שאלה: מדוע חכמת הקבלה, היא חכמה נסתרת?

תשובתי: חכמת הקבלה היא לא חכמה נסתרת. היא פשוט ממתינה מתי כולם ירגישו בה צורך. האנושות צריכה להגיע לידי הכרה, שבעולם אין שום דבר חוץ מביצוע של החוק הכללי של האיזון, שמהווה את החוק העיקרי של הטבע. כדי להיות מאושר, בריא, במובן המלא והמוחלט של המילה, להיות אפילו מעל לחיים האלה, כלומר לצאת לדרגה הבאה של הרגשת נצחיות ושלמות, שזה שווה ערך לבריאות שלמה ומוחלטת, צריך בסך הכול לקיים את החוק "ואהבת לרעך כמוך". הוא מהווה את החוק העיקרי ומטרת השיטה, שנקראת "חכמת הקבלה".

אבל כדי לגשת לזה, האנושות צריכה תחילה לגלות, שכל הדחפים האגואיסטיים היחידים שלה מובילים אותה אל המוות.

ואז בזמנינו, בהחלט אפשרי שכבר היום, האנשים יוכלו לשמוע שקיימת שיטה שמביאה אותם לאיזון מוחלט, שהתוצאה שלו היא בריאות, הצלחה, אושר, שלווה, נדיבות ושגשוג מוחלטים.

שאלה: אפשר לנסח איך שהוא בצורה אחרת את החוק הזה? למשל: "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך"?

תשובתי: אפשר לנסח אותו גם כך. בכל מקרה, צריך להעמיד את עצמך במקומו של הזולת ולנהוג מתוך זה.

וזהו האיזון שמוציא מהאדם את כל המחלות. אבל כאן שוב מסתתרת בעיה. איך האיזון יכול להוציא ממנו את כל המחלות אם הוא נמצא תחת השפעה בלתי פוסקת של הסביבה הנוראה, האנושית והאקולוגית? לכן כמה שהוא לא ישתדל, המחלות שלו לא תיעלמנה מייד. לכן, הוא צריך לא סתם לתקן את עצמו, אלא לתקן את עצמו ביחס לחברה, ואת החברה עצמה.

האדם תלוי בחברה, והחברה תלויה בו. אבל אם הוא יתקן רק את עצמו ויהפוך להיות עדין כמו "שן הארי", שאוהב את כולם ואת הכול, הוא וודאי ירגיש את עצמו יותר נוח וטוב, יותר מאוזן, אבל בעצם הוא לא ישיג בריאות ואושר מוחלטים, מפני שכל האחרים סביבו הם חלקי הגוף שלו. כי אם כל הטבע הוא אינטגרלי, אז האדם מהווה גוף אחד איתו, ולכן הוא צריך לחשוב על איך לתקן את הגוף הזה. בתוך הגוף הזה הוא צריך לתקן רק את האנושות, וכל השאר, למעשה, פועלים באופן אינסטינקטיבי באיזון.

שאלה: אם אנחנו משנים את עצמינו ביחס לאנושות, האם זה אומר, שאנחנו לא צריכים לתקן אותה פיזית?

תשובתי: אנחנו צריכים ללכת אל האנושות ולהשתדל להביא אליה את האמת הזאת, בכך שעוזרים לה להשתתף בתיקון עצמי. העולם לא יתוקן, כל עוד ישנם בני אדם שאינם מבינים מה זה אומר החוק של האיזון הכולל ברמה המוסרית.

מתוך שיחה בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האם אפשר לחיות מבלי לחלות?
אף לא דקה אחת של ייסורים
איזון פירושו בריאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest