דף הבית / המשבר ופתרונו / בקרי התנועה הרוחנית

בקרי התנועה הרוחנית

בעל הסולם, "מאמר לסיום ספר הזוהר": "העובדה היא שהקב"ה הוציא ארצנו הקדושה מרשות הנכרים והחזירה לנו, ובכל זאת עדיין לא קבלנו הארץ לרשותנו מפני שעוד לא הגיע זמן הקבלה, כמו שביארנו בענין שלימות ההשגה, באופן שנתן ואנחנו עוד לא קבלנו. שהרי אין לנו עצמאות כלכלית, ואין עצמאות מדינית בלי עצמאות כלכלית."

שאלה: האם מדינת ישראל יכולה להגיע לעצמאות כלכלית?

תשובתי: מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שיכולה להיות עצמאית בהכול, בלי להיות תלויה באף אחד ובשום דבר. ההזדמנות קיימת, אולם מימושה תלוי באלה ששייכים לקבוצת "בני ברוך" בישראל ובעולם. ישראל היא המקום היחיד בעולם, המדינה היחידה, אנחנו העם היחיד שמסוגלים להיות עצמאיים באמת. אף מדינה אחרת אינה מסוגלת לעשות זאת. כל המדינות קשורות זו לזו, תלויות אחת בשנייה, ואנחנו – לא.

נכון להיום העולם עדיין מגלה את התלות הגלובלית ההדדית, אבל בקרוב הוא יתחיל לגלות את תלותו בנו, ואז תתעורר הבעיה. כי אם אנחנו לא נתקן את היחס בינינו לבורא ובינינו לאומות העולם, אז הם יאשימו אותנו בכל הצרות בעולם. הם יאשימו אותנו במשבר, באקולוגיה, בהכול. ובסופו של דבר הם צודקים. מפני שכל הצרות מגיעות בגלל שאנחנו חוסמים את דרכו של האור העליון, מפריעים לו להתפשט ולמלא את כולם, בזמן שעלינו להיות המתאם שלו. לכן, הטענות חייבות להתעורר. בינתיים המשבר מתרחב, העולם מגלה יותר ויותר שהוא נמצא בתלות הדדית, רבים פונים לפרוטקציוניזם ולפשיזם. תהיינה בעיות, מהומות, פירוק של ארצות הברית ומדינות אחרות, ואנחנו נשמע שכולם ביחד מאשימים אותנו. האו"ם, שקיבלו החלטה על הקמתה של מדינת ישראל, עלולים לומר שטעו בהחלטתם הקודמת, ויחליטו פה אחד על פירוקה.

זה יקרה אם אנחנו לא נעשה את מה שמוטל עלינו. הנביאים כותבים על כך שעלולים להיות דברים הרבה יותר נוראיים…

אתה שואל בנוגע לכלכלה, אבל אנחנו יכולים להיות עצמאיים בהכול. העולם כולו תלוי בכולם כולל אותנו, ואנחנו עצמאיים מכולם בתנאי שקושרים את עצמנו עם הבורא כדי להעביר ממנו שפע לעולם. אם אנחנו מבצעים את העבודה, אז אף אחד לא מסוגל להזיק לנו. זאת הפעולה, המקום והמצב היחידים והבטוחים.

ולהיפך, כל עוד אין בנו אור, כל עוד אנחנו לא מקושרים עם הבורא, שולט בנו החושך שזורם לעולם כולו. נר שחור, זה מה שמרגישים בנו אומות העולם…

ישראל יכולה להיות המדינה העשירה בעולם, אבל זה יהיה עושר שונה, שאין לו קשר לחשבונות הבנק. העניין הוא, שעלינו לעסוק בהתפתחות רוחנית, בלי לחשוב על שום דבר אחר. במקום להשתדל להיות דומים לעמים אחרים ולקחת מהם דוגמה, העם הזה צריך לשאול את עצמו כיצד הוא יכול לשרת לבורא ולעולם? כי זהו הייעוד שלנו, להיות המעבר שמחובר, מצד אחד, לבורא ומצד השני, לאומות העולם.

לשם כך חברי "בני ברוך", החלק הפנימי של עם ישראל, צריכים לשאול את עצמם כיצד הם כקבוצה העולמית יכולים להיות מקושרים עם הבורא ודרך עם ישראל להשפיע לכל אומות העולם לפי מבנה הפירמידה? זאת העבודה שלנו, זהו המקום שלנו. אנחנו – "בינה" או "ממלכת כוהנים". וזה תפקידו של כל עם ישראל.

כדי לבצע אותו, עלינו לחקור את מאמריו של בעל הסולם ולשכתב אותם בצורה המובנת לעם. נכון להיום, בתקופה יחסית "שקטה" לעם ישראל, כאשר הכול גועש, עלינו להתעלות מעל האירועים השוטפים שמשמשים לנו כגירוי חיצוני ולחשוב על הייעוד שלנו, למה מצפה מאיתנו הבורא כשהוא יוצר את התנאים האלה. עלינו לחזק את ההפצה, קודם כל הפצה פנימית בתוך הקבוצה, כדי שמבפנים היא תזרום החוצה לתוך הקבוצות שלנו, לתוך הלב של הקבוצה הכללית הגדולה, ואחר כך לעם ישראל שחי בארץ ישראל, ואחר כך לעם ישראל שחי בגולה, ולבסוף לאומות העולם.

אנחנו חייבים לפעול בפנימיות ובחיצוניות, כדי שדבר אחד לא יבוא על חשבון דבר אחר, אחרת אנחנו לא נהיה המקשר בין הבורא והנבראים. לזה הוקצב לנו מעט זמן.

אבל אנחנו לא צריכים "לסחוב את כל העולם על כתפינו". אנחנו כמו שומר בשער שמאפשר לאנשים להיכנס. אין יותר קל מהתפקיד הזה, כי אנחנו מצד אחד מחוברים ל"כתר" כ"ג"ר דבינה" ומצד שני, מחוברים ל"מלכות" כ"ז"ת דבינה". מסתבר שאני כאילו בכלל לא קיים, אלא קיימת רק הנקודה האמצעית, "שליש אמצעי דתפארת", "קליפת נוגה", שמתוכה אני תמיד מחליט מה להחסיר ומה להוסיף, מה מתאים ומה לא. ועל ידי זה אני מכוון את כל התנועה.

כאן הכול תלוי ביחס. אנחנו פוחדים מאחריות, מבוז ומביקורת… אבל אין אפשרות אחרת, צריך לעשות כמיטב יכולתנו את מה שמוטל עלינו.

מתוך שיעור על פי "המאמר לסיום הזוהר", 10.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אחריות וגאווה כלפי המשימה שלנו
מדוע עם ישראל לא יכול להיות כמו כולם
ארץ האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest