דף הבית / המשבר ופתרונו / משכורת גבוהה לא מצילה מדיכאון

משכורת גבוהה לא מצילה מדיכאון

שאלה: נניח, שתוך כדי התהליך של הלימוד האינטגרלי, אנשים הרגישו בצורה טובה מאוד זה את זה והתיידדו. מה כאן התועלת למעביד? ידידות זה דבר אחד, אבל מה יהיה עם התפוקה?

תשובתי: נכון להיום ישנם נתונים על כך, עד כמה העקשנות וחוסר הפשרנות, העוינות הפנימית, חוסר הרצון לעבוד, להתקדם קדימה, עוצרים כל ייצור ומחקרים מדעיים.

לפי הסטטיסטיקה, הפריון של עובד לא מרוצה קטן ב- 40% מאשר הפריון של עובד מרוצה. וזו עוד תוצאה טובה, כי ככלל, אותם "האבנים שמתחת למים", כל מיני המכשולים, חוסר הרצון לעבוד, בולמים הרבה יותר את תהליך הייצור.

היתרונות של הקשר ההדדי האינטגראלי באים לידי ביטוי בפריצה חדה של פריון העבודה, בירידה של היעדרויות מעבודה עקב מחלות, ביחס טוב יותר של האנשים זה לזה, ביציבות המשפחה, בהכול. לאדם לא סתם עולה מצב הרוח ולכן הוא עובד טוב יותר, הוא לא סתם הופך להיות אדיב כלפי האחרים, והם כולם יחד מרגישים שהעבודה המשותפת שלהם נותנת להם משהו. האדם מקבל כזה מילוי, שהמשכורת הופכת עבורו פחות חשובה מאשר אותו הסיפוק שהוא מקבל מעבודתו, אפילו בשׂכר לא גבוה.

האדם הוא יצור לא פשוט, זה לא מנגנון או בהמה שמצייתת בצורה עיוורת לאינסטינקטים. לכן תחת המושג "שכר" צריך להבין את אותו התענוג הכללי המצטבר שאותו הוא מקבל מהעבודה, מהיצירתיות, מחיבור עם האחרים, מזה שנעים לו לעבוד, שהוא מתעייף פחות עקב חוסר של כל מיני עימותים, שבמשפחתו שורה אווירה של אדיבות, כי הוא חוזר מעבודה במצב רוח טוב.

באופן כזה, לאנשים נוצר כזה מילוי מהשילוב הכללי של הרגשות והתחושות, שבעיקרון, בהתאם לדינאמיקה של התפתחות האנושות, אנשים באמת יעבדו לא בעבור המשכורת. בעצם זה יהיה קומוניזם, אבל לא כזה שעליו דובר בחברה הסובייטית, אלא שבאמת ייתן לאדם קיום הכרחי נורמלי, רציונלי. אבל כל התענוג שלו יבוא דווקא מהמערכת האינטגרלית, כי הוא יקבל מילוי, הרגשה של טוב, המון הרגשות נעימות מכל שאר האנשים.

האדם משתנה ולכן נדרש לו מילוי יותר גבוה. אין לאן לברוח מזה. אנחנו רואים, שדווקא במדינות עם רמת שכר גבוהה ועזרה סוציאלית, למשל בצפון אירופה, אחוז גבוה של בני אדם נמצאים בדיכאון. וכמה מקרי התאבדות ישנם במדינות המפותחות?! מפני שהאנשים בינתיים לא מקבלים את אותו המילוי שנדרש להם כתוצאה מההתפתחות האבולוציונית.

מתוך תוכנית טלוויזיה "סודות האדם", 03.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללא אינטגרליות אין הרמוניה
אינטגרליות, שאין לאן לברוח ממנה
העסקים על סף שינויים חדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest