דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / בקבוצה של אנשים בעלי דעות דומות

בקבוצה של אנשים בעלי דעות דומות

שאלה: מה עליי לעשות כאשר אני מרגיש רגשות שליליים וחזקים? בקבוצה אסור לדון בדברים מסוג זה, אבל איני יכול להחזיק זאת בתוכי, מפני שאז מתחיל דיכאון עמוק. עם מי אפשר לדון במצבים אלו? בינתיים אינני חבר בקבוצה ואני לומד את המדרגה הראשונה דרך האינטרנט.

תשובתי: עם מי אתה יכול לדון בדברים האלה אם אינך בקבוצה? עם אף אחד. אני מייעץ לך לא לדבר עם אף אחד על הנושא הזה, מפני שאיש לא יבין אותך. עליך להיות בקבוצה קבועה, ואז תוכל לדון בכך עם החברים שלומדים יחד איתך, שנמצאים באותן הבעיות, שיש להם את אותן השאלות שיש לך. אחרת דבר לא ייצא מכך שתדבר. אם יש לך כבר קבוצה ומורה, אז אתה יכול לשאול שם שאלות ולדון בנושאים שונים. על המורה להושיב אתכם מידי פעם במעגל ולהרגיל לדיון.

שאלה: האם האדם יכול לדבר על מה שהוא מרגיש כאשר הוא חווה מצב של דיכאון?

תשובתי: כן, אתה יכול לדברר על מה שאתה מרגיש. אין בכך שום דבר נורא. כולנו עוברים את אותם המצבים, לכן אתה לא תדבר על משהו חדש במיוחד. כאן לא יהיו סודות לבביים אישיים כלשהם משלך. אבל על כך אתה יכול לדבר רק בקבוצה, רק עם מי שלומד איתך, ולא מחוצה לה, לא עם קרובים, לא בעבודה, לא בבית.

שאלה: היכן גבול האיסור לספר על המצבים הפנימיים זה לזה ולדון עם תלמידים חדשים אחרים על סערת רגשות?

תשובתי: איני יכול לומר לך, מפני שבכל מקרה לא תבין על אלו דרגות אנחנו מדברים. אני סבור שתחילה עליך לקרוא את 20-30 המאמרים הראשונים של רב"ש, שבהם מוסברת העבודה הקבוצתית. בין חברי הקבוצה אפשר לדון במצבים ביחס להתפתחות הרוחנית, ביחס לחיים הרוחניים, אבל רק בתוכה.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.12.2018

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest