דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בצפייה על החיים מ"הקומה העשירית"

בצפייה על החיים מ"הקומה העשירית"

שאלה: אז במה מסתכם סוד החיים?!

תשובתי: הסוד הוא להחליף את הכיוון של החיים האלה, מקבלה להשפעה, ל"אהבת הזולת" או לפחות לעיקרון: "אל תעשה לחברך מה ששׂנוא עליך". ברגע שאתה מתחיל ללכת בכיוון של השפעה, אתה יוצא מהעולם הקטן והצפוף שלך, בו אתה כלוא ועובד כמו רובוט לפי חוקים מוחלטים וקבועים מראש. כי הרי שום דבר אינו יכול לצאת ממסגרות החוק, זו פשוט הסתרה, חוסר ידיעה שמכריחה אותנו לחשוב כך.

נניח, שאני מסתכל למטה מהקומה העשירית על המתרחש למטה, ורואה איך מאחורי הפינה נוסע רכב ואדם יוצא לכביש ואינו רואה את הרכב, והרכב דורס אותו. או שאני רואה כיצד האדם משאיר את רכבו במקום חנייה אסור, ומרחוק כבר מתקרב שוטר כדי לתת לו קנס. אני רואה את כל זה מלמעלה, והם למטה אינם רואים שום דבר! האם חוסר הידיעה הזה מאפשר להם לומר, שהמצב הזה הוא מקריות גמורה? ועבורי זו אינה מקריות, כי אני מראש רואה כיצד הכול היה קשור זה לזה. זו אינה סתם אשליה, זה סוג של גילוי. או שאנחנו מסתכלים על ילד ומבינים מה יקרה עכשיו כתוצאה מהמעשׂה שלו. אנחנו כבר יודעים את זה מראש, אך הוא אינו יודע, זה בסך הכול חוסר ידיעה על עצמו. לכן אין לנו שום בחירה חופשית, קיים רק חוסר ידיעה.

ככל שנגלה את העולם הזה יותר לעומק, כך נרגיש את עצמנו כבולים יותר באזיקים. אין שום חופש, לא במחשבה, לא ברצון, לא בפעולה. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות, הוא להחליף את הכיוון שלנו. הפרדיגמה הזאת, המכוונת כולה רק לקבלה למען עצמי, מוגבלת לחלוטין, והיא מוגבלת על ידינו בעצמנו, על ידי הרצון שלנו. אנחנו מסוגלים להחליף אותה לנגדית (הופכית), כמו מינוס לפלוס! תתחיל להשפיע ותראה, מה ניתן לעשות עם זה!

בתוכך כבר קיים שורש של אותו הרצון האלטרואיסטי, "הנקודה שבלב", עליך רק למשוך כוח שיפתח אותה. בזה אתה כבר לא תהיה מוגבל, כי הרי תצא החוצה מתוך עצמך! לאחר כל ההתפתחות שלנו אנחנו בסופו של דבר נגלה שאנחנו שתוּלים בתוך גוף חי, שאין בו שום דבר "אנושי", חוץ מנקודה אחת יחידה! אם אתה מתעסק בגוף, אז אתה בהמה, ואם אתה מתעסק בנקודה הזאת, אז תגלה בה את האדם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 30.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
חופש – רק מעל לרצון
וראה עולם הפוך…
כיצד להיות השר הראשון של הבורא?

2 comments

  1. שולמית אילת

    בעזרת ה' הנה מטוב ומה נעים שבת אחים גם יחד
    לכבד חנוכה חג האור בשמן זית זך דולקת החנוכיה
    עם שמש ומרכזה האור הזוהר בשם ה' מרוכז
    מאיר את הלב ואת העיניים ואנו רואים בתוך השמן
    את הש' ואת הנ' ואת הבינה המאירה את הלב ואת הנשמה הנ' שבשמן הם חמישים שערי בינה והש' והמ' שבשם הם כל היש שבבריאה אז בואו ילדי חברי חיבורי משפחת עם ישר אל בני ברוך המבורכים עם המקובל מי-כאל נחגוג יחד את חג האור בכוונה ובאהבה נאיר ביחד את הסביבה נתבונן במנוחה על אור החנוכיה החינוך והחן ומעל כולם י-ה זוהר ומזהיר ומאיר ומעיר בנו את התבונה מאותה בינה עילאה של אבא ואמא יהי רצון שכולנו נספוג ת האור ונתמלא באהבה ובחיבור של אמת בתוך הלב והנשמה תודה לכם שלכם שולמית אילת

  2. הגענו לזמן בו הקבלה פותחת לפנינו את האפשרות להגיע להתפתחות ע"י אחישנע מבהמה לאדם, כך שכל יום ויום שעובר וכל דקה ודקה שעוברת, אל לנו לשכוח מאותה נקודה שבלב שבזכותה הגענו לחוכמת הקבלה ולרצון לגילוי הבורא. אז קדימה אחים, בואו נצא למתקפה ונפתח את אותה נקודה ונקדם את עצמנו ע"י הפצה וחיבור אמיתי ביננו לאותה מטרה נשגבת ובכך נעניק לבורא את נחת רוח ונתמלא במילוי האמיתי בגילוי האור האינסופי. רק ביחד חברים, רק ביחד !!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest