דף הבית / אקטואליה / בעיית גידול אוכלוסיית העולם

בעיית גידול אוכלוסיית העולם

הערה: בעתיד הקרוב צפויים שינויים דמוגרפיים גדולים באנושות. תוחלת החיים עולה, מספר האנשים הזקנים גדל, ואילו מספר הצעירים קטן. במשך 51 שנה, משנת 1960 ועד לשנת 2011, אוכלוסיית העולם גדלה מ–3 מיליארד בני אדם ל–7 מיליארד. שיעור אוכלוסיית אירופה צפוי לרדת ב–10%, ואילו באפריקה ובאסיה לגדול ב–30%. משנת 2010 ועד לשנת 2030 יהיה צורך לספק 734 מיליון מקומות עבודה חדשים. ה"אויב" הגדול ביותר זו ההזדקנות. האפשרות לחיות היום עד גיל 85-90 מהווה בעיה גדולה עבור האנושות כולה.

התייחסותי: בוודאי, ובשביל מה יש צורך בכל כך הרבה?

הערה: יש רצון לחיות.

התייחסותי: נניח שיש לנו אפשרות להוסיף למים סם חיים פלאי, ונאריך את חיי האנשים ב- 50 שנה. מה הלאה? אני סבור שהאדם לא נולד כדי לעבוד ולייצר יותר מוצרים, למכור יותר, לקנות יותר, לזהם את האדמה יותר וכולי. עליו להקדיש את חייו ללימוד וחקר של מבנה האנושות ותיקון הקשר בין בני האדם, כי על ידו הוא משיג אנרגיה עליונה, ייעוד עליון. אם האדם מגיע למצב כזה, בכך שמתקן את עצמו ואת העולם, הוא מרווה את העולם בטוב, באנרגיה עליונה ואז כדאי לו לחיות.

לכן, את כל אותם מיליארדי אנשים שיופיעו, ואת המיליארדים שיחיו 50 שנה יותר, צריך בהכרח לשבץ במערכת החינוך וההשכלה האינטגרלים החדשים, כדי שיתחנכו להיות בני אדם, שיכניסו לתוך החברה שלנו שפע, חופש, "חמצן". כך תיפתר בעיית מקומות העבודה, בעיית ה"פיות המיותרים", כך נפתרות כל הבעיות ללא יוצא מהכלל.

הכול תלוי רק עד כמה ניכנס להרמוניה עם הטבע, הרמוניה שיכולה להתקיים רק כאשר אנחנו מתעלים מעל האגו שלנו. אם נעשה זאת אז יהיה טוב לכולם, ואם לא, אז כמה בני אדם שלא יהיו, בכל מקרה יהיה רע.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest