דף הבית / משפחה / בעיית אבות ובנים

בעיית אבות ובנים

הערה: במסגרת מחקרים שנערכו במשך כשנתיים על ידי מכון אדלר בנושא החינוך, נערך משאל בו התברר כי כ-48% מההורים הישראלים אינם מדברים עם ילדיהם. במשאל נוסף שנערך בקרב 300 נערים ישראלים בגילאי 18-13, כ-40% מהם אישרו שהם לא מתקשרים עם הוריהם, לא מכירים את ההיסטוריה שלהם ולא את השורשים שלהם..

תשובתי: זה מובן, מפני שכיום אנחנו עולים ברמת ההתפתחות מעל לדרגה הגופנית שבה הכול היה בנוי על משק בית מסורתי, שבו הורים וילדים היו מקושרים חזק זה עם זה. לרוב הבן היה יורש את המקצוע של אביו, בונה בקתה ליד בית אביו וכדומה, אבל אנחנו כבר מזמן לא נמצאים במצב הזה. עם התפתחות התעשייה, כולם נמשכו לערים ועם התפתחותם של מקצועות מגוונים, הופר הקשר של "אבות ובנים". כאשר הדור מתפתח בצורה כזאת סוערת ומהירה, כשכל כמה שנים משתנה נקודת מבטו על העולם, אז לא רק הילדים, אלא גם ההורים לא מזהים את עצמם, בהשוואה לְמה שהיו לפני חמש שנים. אם בעבר הילדים היו עוזבים את בית הוריהם בגיל 20-18, אז כעת כבר בגיל 12-11 הילד לא רוצה להרגיש שהוא חייב משהו למישהו, הוריו הם אלו שחייבים לו ואילו הוא לא חייב להם דבר.

הגענו למצב שבו עלינו להתחיל להתעלות מעל לדרגה הגופנית, שבה בני האדם מקושרים זה עם זה מהבחינה הפיזית בלבד, לפי משק הבית, באופן תורשתי. מה כיום, הורים עוד יכולים לתת לילדיהם?! הם כבר אינם יכולים להעביר לילד את את החינוך שלהם, מפני שהוא נבדל ממה שדרוש לדור הנוכחי. אפילו ההשכלה הנוכחית כבר לא תואמת לצרכיו של אדם צעיר, כדי שיוכל להתפתח בחייו. הכול משתנה במהירות והילדים לא מרגישים צורך בתקשורת עם הוריהם. גם ההורים לא מרגישים שום משיכה לילדיהם, מפני שהם כבר לא מממשים את עצמם דרכם.

אנחנו נמצאים במצב מעניין מאוד. כדי שיופיע הצורך לקשר בין הדורות, שקורה בדרך כלל במעבר מדור אחד למשנהו, צריכה להיות שאיפה משותפת, זרימה משותפת של החיים,  שתתבהר עכשיו בהדרגה מטרת החיים, וחכמת הקבלה נותנת לנו אותה. השגת מטרת החיים ומטרת הבריאה כולה, זו אותה מטרה. ואז הילדים יוכלו להיות "ניזונים" מהוריהם. במצב זה יוכלו ההורים להעניק לילדים החל מהגיל הרך חינוך ביתי, שיטמון בהם יסוד נכון לכל החיים. גם אלו וגם אלו, יימצאו באותה נטייה, זרימה, תנועה פנימית וחיצונית. יהיה להם על מה לדבר ביניהם, מה להעביר זה לזה. בצורה כזו יופיע הקשר בין הדורות, כבר לא בדרגה הגופנית כפי שהיה במהלך ההיסטוריה של האנושות, אלא בדרגה הרוחנית, בדרגה של חיבור הנשמה. אז הם יתחילו לגלות את הקשר הרוחני והעמוק ביניהם, הם יגלו למה דווקא אלו הוריהם, ואלו ילדיהם, למה מתרחשים ביניהם דווקא כאלה מגעים, כולל מגעים גשמיים, ברמת הגופים, ואז יתרחש מעבר לרמה של נשמות.

שאלה: איזו מטרה תיקבע?

תשובתי: המטרה של האנושות היא להגיע לקשר הדדי כולל. הקשר יהיה מכוון גם לקשרים המשפחתיים שילכו ויתחזקו הודות לחיבור הרוחני. הקשרים הגשמיים ישארו באותה דרגה, ואפילו יהיו יותר עצמאיים. זו מערכת של קשרים הדדיים חדשה לגמרי, שתיתמך על ידי החברה כולה. ולכן  ישררו יחסים הדדיים חדשים בין ההורים לילדים, הקשר יהיה חדש.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.2.2016

One comment

  1. שלום כבוד הרב, הייתי רוצה לדעת את ראיית הקבלה בנושא משבר הזהות הגברית.
    והאם נשים יוכלו להשיג חופש ושוויון הזדמנויות, מבלי שגברים יעברו תהליך מקביל ומתאים?
    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest