דף הבית / חינוך, ילדים / בעיות ההשכלה הן בחינוך

בעיות ההשכלה הן בחינוך

laitman_2010-03-07_detsky-urok_9318.jpg

דעה: הילדים של היום לא מעוניינים להקשיב למורים, לאנשים שלדעתם מפגרים אחרי החיים. הרי חלף זמנו של העיקרון של העברת הידע ממורה לתלמיד באופן ישיר.

בכל הזמנים למורה היה מוניטין ומקור הידע היחיד. בעשור האחרון הילדים והמבוגרים החליפו תפקידים. ההבדל בתפיסת המציאות אצל הילדים והמבוגרים הוא עצום. הילדים מעבדים את המידע אחרת, מעכלים את הנתונים מהר יותר, ולמבוגרים קשה יותר להשיג את ההתפתחות הטכנולוגית.

אצל הדור הצעיר מופיעה האשליה של נגישות הידע: כל מידע ניתן להשיג באינטרנט. הרגשת העליונות העצמית הורסת את מעמד המבוגרים. אי אפשר לפתור את הבעיה הזאת במסגרת התקנון הנוכחי.

אומרים שעם התפתחות הטכנולוגיות והמידע, תיעלם הנחיצות בבתי הספר. אבל למען החינוך היעיל הילדים צריכים להתאסף יחד, על מנת להתחרות אחד עם השני, היות והתחרות היא המניע הטוב ביותר לעיכול הידע. שנית, חייב להיות להם רכז של זרם המידע.

בית הספר לא צריך להעלם, משום שזהו המקום היחיד של התחברות בני הנוער. דווקא כאן הם לומדים להתחבר באינטראקציה.

היום מפתחי הטכנולוגיות החינוכיות מציעים לבצע חלק מהמשימות בצורה של משחק מחשב רגיל. רק שהילדים דרך המשחק תופסים את הידע החדש ומתחרים ביניהם בלי לשים לב.

היתרון השלישי של בית הספר הוא שדה התקשורת. המורה חייב להיות הבמאי של היחסים בין ילדים.

תגובתי: בארגון שלנו פותחו ויושמו בהצלחה שיטות ההשכלה והחינוך המהפכניות. ראו אתר "לגדול בכיף".

ידיעות קודמות בנושא:
מקצוע חובה
עולם גלובלי – היעלמות המשפחה והילדות
חינוך, החוק העיקרי של הזמנים המודרניים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/A60PC

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest